Perfektion, nej

Efter många diskussioner och utfrågningar så har
jag kommit fram till att brandman måste vara det
ultimata jobbet. Jag menar, du får betalt för att hålla
dig i form och sen är ju det mest avgörande :
Du jobbar bara 7 dygn i månaden!!! Fattar ni?!

7 dygn i månaden är heltid!! Jag tror jag dör.
Och de går i pension när de är kanske 62 eller något.

Hade det inte varit för att de får larm så hade jag
utan tvekat bli brandman (eller brandkvinna som jag
hade döpt mig själv till oavsett vad vissa brandmän säger).

Men sen kom vi fram till det att utan larmen så hade jobbet
varit ganska meningslöst.

Så jag har alltså börjat tvivla, finns det ett perfekt jobb?
Brandman är liksom det närmaste jag kommit. Mitt
letande fortsätter.

XX


Kommentarer
Postat av: Daniel

Oj plus att de e så sexiga oxå!

2009-04-20 @ 00:41:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0