Funderingar vs fakta

Lite funderingar om man nu vill.

Engelsmän fryser aldrig. De är härdade som vikingar.
Jag har aldrig sett på maken. En morgon, det är cirka
0 grader, jag går i min dunjacka, jag kan knappt röra
mig så fullpackad med kläder jag är. Det är precis på håret
att jag inte fryser. Plötsligt cyklar det förbi en kille på
kanske 15 år och förstå min förvåning när han bara har
t-shirt på sig!!! Jo det är sant, herre min get. Folk här går runt
utan jacka, kanske i allra högsta grad en tunn vårjacka
mitt i vintern, det är inte klokt. Jag blir upprörd när jag tänker
på det. Hur vänjer man sig vid kyla på det sättet, jag förstår inte.

En annan sak när vi ändå pratar om kläder, för er som inte
vet så regnar det mycket i England. Eller ja, mycket är en underdrift.
Det regnar MYCKET MYCKET MYCKET här. Inga problem, köp ett
paraply. Men det som förvånar mig oerhört, är att nästan alla
jackor de säljer inte har någon luva, whats up with that?? Om vi bortser
från min luv-mani, så förstår jag ändå inte varför inte jackorna
har luva. Hur skyddar man håret frågar ni er. Det är en fråga
jag fortfarande inte klurat ur svaret till. Jag förstår det inte.
Tur jag hade med mig en hel del kläder från Sverige, hihi.

Alla säger att England är ett sådant kriminellt land och alla
bara jävlas (med alla menar jag engelsmännen själv)
speciellt Esham och Hannah på jobbet. Enligt dem kan man
inte lita på någon, NÄHÄ OKEJ. Vad är det för jävla inställning?
Tack men nej tack, jag har gärna min tro på mänskligheten kvar.
Som igår, jag glömde min påse med kläder på bussen (så typiskt
mig, jag har inte råd att bli av med fler skor och grejer nu). Jag
trodde den var borta för alltid. Jag försökte ringa bussbolaget
men det var Lördag - återkom på Måndag (idioter).
Men så en vacker timme så får jag höra att det är någon nere
i kassan och letar efter mig, han har tydligen något kvarglömt
från bussen. Med ett leende upp till örsnibbarna springer jag ner
och kramar om min snälla busschafför. Så snällt! (jag hade tydligen
en Clas-skjorta i påsen, det var därför han visste var han skulle
gå. Innan jag såg det så tyckte jag det var konstigt att han visste
var han skulle...)
På vägen upp tillbaka till kontoret hade jag världens flin. Jag hade
givetvis ett lite extra stort flin när jag kommer in på kontoret
med påsen i högsta hugg (Esham satt där inne och han hade bara en
timme tidigare sagt att jag aldrig skulle få se dom kläderna igen
eftersom alla är oärliga). HA!! Där fick du så du teg tänkte jag i
min ensamhet.

Folk besöker alltid sina föräldrar på Söndagar, OCH de refererar
alltid det till 'I'm going to my mums house'. Så frågar man dem
om pappan är död eller om dom är skilda, men det är dom inte.
Ingen vet varför de säger mums house och inte 'my parents house'.
Mycket intressant, jag ska absolut göra en utredning på detta.

Folk här flyttar inte heller hemmifrån förrän de skaffar familj
typ, och gör du aldrig det så flyttar du aldrig. Om man ser det
generellt och det är allt vi gör här. Jag har folk på jobbet över
30 som fortfarande bor hemma, och med folk menar jag kanske
10 stycken, minst! Det är inget konstigt här. Är du 28 så bor
du vanligtvis hemma. Jag har försökt att föklara för dem att
bor du hemma efter 25 i Sverige så är det oftast någonting fel,
antingen på dig eller på dina föräldrar. Men in all fairness så
är det annorlunda i Sverige, vi tjänar mer och bostäder är
billigare. Men ändå, det är fint på något sätt. Jag menar hade jag
bott hemma tills jag var 28 så hade nog mina föräldrar och jag
inte haft den bästa relationen. Ni förstår nog ur jag menar. Vissa
gånger är det helt enkelt enklare att älska på avstånd.

Engelsmän tycker det är mycket märkligt att ha gurka på
smörgåsen. MYCKET konstigt. Det är nästan så att de skrattar
åt det. Men själva så äter de chips till maten.
?
Vem gör det liksom? Chips äter man på fredagskvällar!!!

Nästan alla killar bär rock. Det är väl det överhängande modet
för killar här. Rock. Det är ju snyggt och så, men alla har det.

Folk här är väldigt lättimponerande när det gäller språkkunskaper.
De kan ju bara ett språk, så att jag kan prata både engelska OCH
svenska är ju sjukt beundrandsvärt. Så det är roligt . Om man även
slänger in lite spanska och franska så har man dem som i en liten
ask ( du behöver ju visserligen inte berätta att franskan och
spanskan består av 4 glosor du kommer ihåg från lektionerna
i nian).


XX



Kommentarer
Postat av: Anna for president

herre min get ??? hahahah

gud vad England låter som egypt... här flyttar man heller inte ifrån sina föräldrar förän man gifter sig och man refererar alltid hem som mum´s house. fast när jag tänker på det så har ju England haft Egypten som kolloni väldigt länge...kanske ligger något bakom det :P fast nu när jag tänker på det så är det ahmed som alltid säger mum`s house och hans pappa finns ju inte ...så han har ju inte så mycket val.....fast jag har nog hört det från andra....... i alla fall GOD JUL HÄLSA FAMILJEN LUNDBERG WITH A HAPPY NEW YEAR.....i sverige är det snö storm och här är det sand storm :P

2009-12-22 @ 19:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0