Sär skrivning?!

JAHA, då var det minsann bara 4 dagar kvar till julafton. Det är ju
helt sinnessjukt. Visserligen ska jag inte fira jul i år, men å andra sidan
så betyder det att det bara är 4 dagar tills min familj kommer!! Kära nån.

Jag har inte förberett någonting, what so ever.

Inte nog med det så håller jag på att bli sjuk, halsen är svullen och
energinivån är på noll just nu.

Många på jobbet håller på att ge presenter och julkort till folk på jobbet.
Gulligt, men hur dum får man vara. Den som började med detta ska jag
ta ett ordentligt snack med. Vi är ca 45 anställda, det är inte humant
att ge alla ett julkort, för SJÄLVKLART måste man ju skriva tillbaka, och
du kan ju inte bara göra det till en utan till alla, etc etc etc.

MEN jag kom på den überbriljanta idén att köpa en sak till staffroom
och skriva allas namn på ett och samma kort! YES! eureka! Jag köpte
en älg som dansar och spelar Benny Hill theme på saxofon, hahah.
(Batterierna är nästan slut för jag har använt den intensivt sen igårkväll,
den är ju så himla rolig, hahaha. Skrattar bara jag tänker på det) . Den
kommer vara uppskattad i cirka en dag på jobbet sen kommer jag
ha sura blickar efter mig av folk med huvudvärk.

Hur som helst världens bästa idé. Men.... Jag hade ändå en del julkort att skriva.
Och när jag skrivit cirka hälften så upptäcker jag att jag skrivit HAPPY
CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR. MERRY heter det ju för jösse nam.
MERRY CHRISTMAS. Så typiskt. Förhoppningsvis så tycker dem att jag är gullig.
Det är ju faktiskt tanken som räknas. Jag är inte riktigt den typen av människa
som gillar att skriva 100 julkort och slå in paket ( och jag har inte lillasyster
Malin här heller att muta till att gör det, Sverge 1-England 0).

Vet ni en sak. Särskrivningar. Jobbigt! Jag vet. Men det här med svenskars
besatthet när det gäller särskrivningar sätter obeskrivligt många käppar
i hjulen för mig här i England. Här ska man alltså använda särskrivningar.
Telefonnummer- thelephone number. etc etc.

Så dumt, jag tror att inom sinom tid så kommer jag inte kunna prata ett
endaste av språken ordentligt. Det blir svengelska på båda håll.


Cheers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0