Spelet från helvetet

Nu har äntligen familjen bjällerklang anlänt.

Efter vi inhandlat mat och ätit på den mest engelska
pubkedjan Wetherspoon begav vi oss hem till huset
på Kings Road. Jag gav dem några minuter att
installera sig och sedan var det dags för spel. (YES!)

Vi började med något enkelt som alla klarar av, ett kortspel
som heter plump. Ja ingen skada skedd.

Men sen vet jag inte vad som hände. Det var som att hjärnorna
bara la av på samtliga nyanlända deltagare.

Vi skulle spela ett trevligt spel som jag inhandlat dagen innan
på john lewis (ett väldigt trevligt och simpelt spel).

I stora drag så går det ut på att alla blir tilldelad en varsin
bokstav, och sedan läser man upp en kategori och då ska
spelaren skriva fem ord i kategorin på sin bokstav.
Inga konstigeter. Eller?

Jonny - Ha! Jag är klar!
....
Jonny - Eller vad fan! Jag har ju L som bokstav inte N.

Bokstaven ligger precis framför näsan på dig!! 0 poäng.

En kategori var 'ord på 4 bokstäver'.
Malin ska läsa upp sina.

M - Ja alltså jag skrev ekorre. Men det är ju sex bokstäver.
Sen skrev jag energi, men det är ju fem (?).
Jag - Så du har inget ord på 4 bokstäver på bokstaven E?
M- Jo jag skrev Egon.
Jag - Men det är ju ett namn???
M - Ja jag vet, okej. 0 poäng.

En annan kategori var 'saker du hittar på en bondgård. '

Malin läste upp sina
M - Planka, plåtburk, paj,
Pappa - Plåtburk?
M - Ja sånna kan man ju hitta på bondgårdar.

Ni kan ju tänka er diskussionen som tog plats efter detta.
Det ska ju vara typiska bondgårdsgrejer tyckte en medan
den andra tyckte att det var motivationen av objektet som
var avgörande.

När sedan kategorin 'saker du hittar i havet ' kom så började det.
Pappa - plattfisk, plankton, purrée, plastvas.
Jaha?
Pappa - Ja, någon har spytt upp purrée och en annan kastat en plastvas.
Vet ni hur förorenade våra hav är idag?

Den här nivån låg det på hela spelet igenom och vi hade så jävla
roligt.

Så härligt att ha dem här! Mina älsklingar!

XX


Kommentarer
Postat av: Carina

Önskar jag varit med - låter hur kul som helst

2009-12-28 @ 22:56:32
Postat av: Carina

Vad heter förresten spelet?

2009-12-28 @ 23:00:54
Postat av: Nina

Ja vi hade riktigt roligt :) Give me 5 heter det haha. Ett spel som jag köpte på John Lewis.

2009-12-28 @ 23:48:50
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0