Busted

Vid matbordet igår fick jag reda på att pappa
läser min blogg. Trevligt!! Den har han tydligen
hittat på datorn där uppe och sedan gjort sig
nöjet att följa mig här. Jag trodde faktiskt inte
att han ens visste vad en blogg var. Lets face
it, han är faktiskt 50. Men tji fick jag. Dom är inte
så dumma som man kan tro, di gamle.

Han hade inte velat säga något, för han trodde
att det skulle hämma mig när jag skriver.
Men det är nog ingen fara med det, vi har ju redan
kommit fram till att det där med integritet är ingenting
för mig. Så du är så välkommen oh du mäktige fader.
Read away!

Vi kom även fram till att vi har fått "nya" grannar.
Mamma ser en kille stå utanför huset och röka, och
på riktigt skvallermaner börjar konversationen:
Mamma - Jaså, jaha. Där ser man. Så han röker minsann.
Jag - Vadå? Vem?
Mamma - Grannkillen, X och Y:s son.
Jag - Haha, du låter som en riktig skvallertant. Du är medveten
om det va? Jag visste inte att dom hade barn. E det nya som
flyttat in eller vadå?
Mamma - Nej, det är ju deras son. Du har ju festat med honom.
Jag - Ursäkta? Vadå? Va? Det har jag ju minsann inte.
Mamma - Joho då, men det var längesen. Fjortistid länge sen.
Jag - Men sluta yra. Jag vet väl själv. Jag har festat med grannen
där inne. (Pekar på ett annat hus.)
Mamma - Ja det har du kanske, men jag kommer ihåg att du
varit på fest med honom med ett antal gånger. Det berättade du.
Jag - Jaha, det var ju trevligt. Hur som helst så har jag ingen
aning om vem han är. Men det är ju alltid trevligt med nya grannar.....

Av denna histroien att lära så vet jag nu att jag glömmer bort
ganska mycket och ganska många, men det gör ingenting. För
jag har ju mitt externa minne i form av Mamma. Halleluja!


XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0