Heureka!

Det handlar om logik mina vänner.
Jag och Erika är skittrötta. Har precis
sett Yrroll. Egentligen borde vi gå och
lägga oss, har ju inte sovit någonting
i natt. Och det hade vi gjort om inte jag kommmit
att tänka på en väldigt viktigt beaktning:
Klockan är 8, om vi går och lägger oss nu så kommer vi
vakna vid 8 imorgon och gå ut och leka i snön.
Sen kommer vi vara helt döda vid utgången på
kvällen för att vi vaknat så tidigt.

Så den nya planen blir istället att dricka vin, lyssna
musik och spela TP till minst klockan 12.
Så kommer allt vara bra till imorgon.
Man ska inte vara dum!

och som Erika säger:
E - Vet du vad som är bra med att bo på landet?
Jag (Det står verkligen helt still, vad menar hon liksom.
BRA med att bo på landet, jag kommer inte på en grej.)
- ......... (Ett skamset leende)
E  - Man kan spela hur hög musik som helst utan att
grannarna gnäller.(Stolt över den geniala iaktagelsen) 
Jag - juste ja, det tänkte jag inte ens på. (stort leende, glad
över att hon sa nångonting vettigt.)

Så nu ska vi alltså spela TP, och som ni säkert redan vet
så är jag världsbäst på spel. Så detta blir en lätt match.


XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0