"Jetlag", kulturkrock och Markus

Nu är vi framme i Rättvik, Dalarna.
Som ni märker lever jag fortfarande,
ungjäveln somnade till sist och jag slapp
ett nervöst sammanbrott.
En lite trevligare händelse som inträffade på tåget,
jag och Erika sitter i två säten vända bakåt, en man
sitter i sätena bredvid, vända framåt. Han går iväg och
ska handla i bistron och när han återvänder går han
förbi sitt säte och ska sätta sig i sätet bakom. Jag ser
detta och börjar asgarva åt honom. Han såg så förvirrad
ut när han kom på att han var vid fel säte. Detta gjorde
min dag.

Ytterligare en trevlig händelse var att när vi hoppade på
tåget i Borlänge mot Rättvik så hoppar Markus Fagervall på
med sitt band. Vi är typ bundisar nu, ni vet, han frågade ju
mig och Erika om det var upptaget på toaletten. Så vi har
ju pratat och så, haha. B-kändis, men han är snyggare i
verkligheten än vad han är på TV.

Hur som helst! Det är som en annan värld. Erika
bor på LANDET!! Det är trevligt och så, men
det är landet. Trevligt med en liten avkopplande
semester! För det kommer det garanterat bli,
avkopplande och fest. Inget storstadsbuller a la
Malmö. Vilket faktiskt ska bli rätt skönt. Här hör
man fåglarna kvittra och det är granar överallt!
Kulturkrock typ, jag är helt förundrad att folk
faktiskt fortfarande bor på ett sådant sätt.

Nu ska vi iväg och åka skridskor!! :) På min begäran.
vet inte riktigt hur det ska gå med tanke på att jag inte
har någon sarg att hålla mig i här. Benbrott första dagen
i Rättvik, fint! Erika får ta hand om mig. Bambi på hal is
som Anna hade beskrivit det. Mina långa ben, och ingen som
helst kontroll på läget. Livsfara.

Gissa hur vi ska komma dit!
Spark! haha, en sån som dom har på film från typ början
på 1900-talet. Ska bli intressant det här. Erika kommer nog
bli less på min ovetskap gällande dessa primitiva
levnadssätt. Men hon tog med mig hit på eget bevåg.
Haha, sitter här och fnittrar för mig själv, för jag vet att detta
inte kan sluta bra.

Ikväll ska vi åka pulka!!
Jag har beställt en massa vinteraktiviteter nunär vi är här.
Man får ju passa på!



XX




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0