Helsingborg, Mörarp. Dalarna?!

Det snöar inte längre! Bara så ni vet.
Hur som helst så är jag hemma nu efter
ett mycket trevligt besök hos Åsa i Mörarp!

Min dag började som bekant med att sova till
12 (jag hade satt klockan så att jag inte skulle
sova bort hela dagen). Sedan gjorde jag typ
ingenting (trevligt att bo hemma, jag har aldrig
några sysslor och de saker jag faktiskt måste göra
som har med mitt eget liv att göra, skjuter jag upp.
Underligt det där). Klockan 2 drog jag mig in i
duschen och sedan åkte jag till Helsingborg för
att fika med min lovely Hare. Jag gillar Espresso house
varma mackor, sååå goda. De innehåller visserligen
nästan bara skinka och ost men med mina kunskaper
i köket så är det mer än nog.

Jag och Hare pratade bara strunt som vi alltid gör, jag
berättade som vanligt om hur det är att vara nunna
och Hare fick snällt sitta och lyssna.
Haha, jag tror hennes telefon ringde 20 gånger under
våran 2 timmar långa fika. Och varje samtal stod hennes
äkta man brandis för. Han skulle hjälpa hennes pappa
köpa en TV och det var ett himla shå. Men det var
underhållande för mig, och tillfredsställande att veta att
som nunna så slipper jag alla sådana situationer.

Vid sex skulle jag på tåget som skulle ta mig ut till
Mörarp(Möarp?), väl framme träffade jag de andra
gästerna till evenemanget (sminkparty) och vi gick igenom
snön hem till Åsa. Det var en jättetrevlig kväll, jag hann både
med en Cosmopolitan och en beställning av Mary Kays
produkter. Bra där! Fattig?Jag? Nej!

Imorgon ska vi ha redovisning i skolan, wiihoo!
Och sedan klockan 1 ska jag klippa och färga håret
på Chic hair academy. Jag har hört att de ska vara bra,
det blir i alla fall några hundra kronor billigare vilket
gynnar mig.

Och juste ja, jag glömde nästan. Nu har jag och Erika
beställt biljetter upp till Dalarna! Haha, äntligen ska jag
få se den forntida skogen som Erika är producerad ur.
Det är tydligen något jippo i Mora just då (vasaloppet?),
så det ska tydligen vara ett bra drag. Får hoppas att jag
inte fryser sönder. Hade varit olyckligt.
Så den 19 februari bär det iväg, mot Norrland!! nästan.


XX


Mord?

Kommentarer
Postat av: Erika

Du håller bara på sådär för du ve hur jävla sur jag blir!!:P

2009-02-05 @ 11:05:35
URL: http://miniatyrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0