Påminn mig att skriva ett vitt brev

Ja precis. Jag ska till Afrika. Vanligaste frågan
Med vem?  Jag åker själv men ska bo hos Gustafs syster.

Vanligatse reaktionen.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

...

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAH

Ska DU (återhämtning) till (frust) Tanzania (grymt) SJÄLV?

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHA

osv.

Ja ni förstår.

Visserligen så har jag aldrig haft en sådan dödsångest som efter
att jag hade beställt denna biljett. David som rest över hela världen
himlar med ögonen när jag räknar upp ALLA möjliga sätt att dö
på. I detta skede är jag väldigt dömmande och väldigt stereotypt.

Det är ju ett U -LAND!! Och det är ingen Charter resa!!

Jag har vaccinerat mig mot hepatit, gula febern och någonting
jag inte ens förstod vad det var och jag HATAR sprutor.
Jag blev hysterisk och grät när hon gav mig första sprutan.
Som ett barn var jag. Sjuksköterskan frågade mig om jag
haft någon traumatisk upplevelse som barn med sprutor.
Men sånt kommer man väl inte ihåg ? Eller?
Dumma människa, och hon ska ha utbildning.

Andra sprutan var jag sten cool på. Typ. Om ni frågar mig
i alla fall. Jag grät inte och jag drog mig bara undan lite.

Jag har köpt malaria tabletter för 600:- , kolera tabletter för
400:- . Biljetterna och boendet var billigt men de riktiga
kostnaderna kommer ju i att faktiskt överleva resan.

Folk kommer stirra på mig där nere. Jag är ju vit. Jag kommer
bo i en liten by som heter Bagamoya, inte någon stor
semesterort med en massa turister.

Lokalare kommer fria till mig, de kommer vilja byta mig
mot kameler. Och när jag blir rädd och springer därifrån
så kommer de bli förolämpade och knivdöda mig.

Frida som jag ska bo hos har blivit rånad tre gånger. Alltså
pickpocketrånad. Hon säger att om någon hotar en med vapen
så ska man skrika så högt man kan så kommer någon och hjälper
en.

FANIHELLER säger jag!! Ge honom allt. Ta allt jag har. Jag tänker
inte dö för lite pengar och en mobiltelefon.

När jag tänker efter så kommer jag nog vistas inomhus hela denna
semestern, i 50 graders värme och ligga i fosterställning på golvet
och hoppas på att jag överlever.

Om jag överlever mina första dagar så kanske jag tar mig i kragen
och åker på safari, och till Zanzibar. Men bara kanske.


XX




Bagamoyo heter det visst

Kommentarer
Postat av: Yo

Jag hoppas förresten att du överlever! det vore ju tråkigt annars...

PUSS

2010-10-16 @ 10:43:23
URL: http://jmepersson.blogg.se/
Postat av: Mammiz

klart du överlever så skärpt som du är:)

2010-10-16 @ 12:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0