Best day of the year

Fredagen blev lugn, helt ärligt så kunde jag inte riktigt
koncentrera mig på puben, folket och alkoholen helhjärtat
eftersom att jag visste vilken dag som väntade på Lördagen och
ville vara på tipp topp för att orka med den. Och då pratar jag förstås
om den shoppingen som skulle tas itu med dagen efter.
Jag hade en rolig grej att berätta, trodde jag. Men när jag berättade
det för Johanna så var verkligen humorn i det noll. Jag och Malin
skrattade som tokiga, men jag antar att man tvungen att närvara
för att uppskatta humorn i det. Så nej, jag berättar hellre lite
om Lördagen, shoppingen och solen.

Shopping i Göteborg går ALDRIG fel , ALDRIG. Jag hittade massa fina grejer
och gjorde av med en massa mer pengar än vad som ingick i min obefintliga
budget, men jag resonerar lite så att om jag ska vara fattig i sommar
så ska jag fan vara snyggt klädd.

Skinande sol, massor med folk och fullt med affärer. Jag tror jag dog en liten
bit och kom till himlen. Uteserveringarna var fulla, det satt folk i gräset , i solen,
runtom kanalen. Det var underbart. Det enda negativa var tyngden på alla kassar.
Tyvärr blir det ju så att ju mer du handlar desto större sår i händerna och desto
mer mjölksyra i armarna. Tappade minst ett kilo under dagen, men det rättade jag
till snabbt med kinamat innan hemfärd.

XX


På väg ner, happy scout!


Fina Malin


Tequila sunrise thank you very much


2 öl för 60:-, så billigt!! På möllan kostar en öl 60:-


Malin och Ebba, de små filurerna


Koncentrerad


Smutsig lins?


Malin upprörd över dagens samhälle....


Glad och intet ont anande


Utanför familjen Edmans hus


Rut m.fl. är en riktigt trevlig affär,


Gågatan


two times the charm


Lite shoppingpåsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0