Don't mess with a messer

Juste ja, ni vet sånna här jobbiga människor som
står med sina pärmar och ska värva folk på stan
för att gå med i deras organisation. Jag har aldrig
tid att prata med dem men de är jävligt ihärdiga och
vägrar ge sig. 

Hur som helst så stötte jag på en sådan igår när jag skulle
handla mat på lunchen.

Tjej - Hej! Vad vet du om Afghanistan?
Jag - Eehh, hhmmm. (Snilleblixt) Ja, bland annat att de precis infört
en lag som säger att kvinnor inte får lämna hemmen eller söka
läkarvård utan makens medkännande. (Allt detta medans jag fortsätter gå 
sakta bortåt)
Tjej - (Helt ställd) Ehh okeeej? Varifrån har du fått den informationen?
Jag - Ja, det står i dagens metro....
Tjej - Okej... (Fortfarande ställd, stora ögon, förvirrad blick.)

När jag sedan kommer u från McDonalds och efter att ha fått min mat
så står hon vid metrobåset på andra sidan gatan.

WORD, säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0