Fort Knox is my castle

Imorse när jag skulle iväg till ett möte i Malmö (ett viktigt möte
som det är tänkt att man ska hålla tiden till) fick jag springa till
bussen halvt bakfull och sjukt upprörd. 

Bakgrund

Malin står i hallen och ska ge sig av till skolan ungefär samtidigt
som jag går upp. Hon kilar iväg och jag sminkar mig och dricker
min tredje resorb. Bussen ska gå halv nio och tjugo över nio var jag
klar för ett bege mig. Våran dörr är vanligtvis seg att stänga och öppna
och imorse så kunde jag inte låsa upp den. Det gick tamejfan inte. Jag 
både med nyckel och med handtaget. Stressad tar jag nycklarna och 
öppnar upp till uterummet för att sedan öppna uterummet ut till trädgården
med en annan nyckel för att kunna gå bakvägen ut. Då hänger det ett
stort jävla hänglås på dörren som jag INTE har nyckel till. Springer in igen
ser att klockan är 8.25 och får en viss panik, ringer mamma och är helt 
i upplösningstillstånd.
- Jag kommer fan inte ut ur huset!!!!! (Detta skriker jag samtidigt som jag 
står på mitt rum och öppnar fönstret för att kunna hoppa ut i buskarna 
och sedan springa till bussen. )

Mamma föreslår att jag kan gå igenom garaget, så jag smäller igen fönstret
springer ut, får låsa upp diverse dörrar för att ta mig ut i trädgården, låser
upp garaget, låser garaget, öppnar garageporten, låser garageporten. 
Springer sjukt illamående mot bussen i sin tur var typ 2 minuter sen. 
Så jag hann med bussen, visserligen var jag på väg att avlida av andnöd. 
Men som sagt, jag kom på bussen. 

Men vilket jävla Fort Knox pappa har fixat här. Jag kom alltså inte ut ur mitt
eget hus.!!!

Min teori just nu är Malin har tagit ner smäcken när hon har gått (som man absolut
inte ska göra när någon är kvar i huset) vilket innebär att man inte kan låsa upp
dörren innifrån om man inte har nyckel(stöldsäkerhet säger pappa, idioti säger jag.).
Jag hade visserligen nyckel men låset var alldeles för trögt och jag alldeles för
stressad för att kunna öppna dörren. 

Vilken fin start på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0