Kocken Anna

Väl i Landskrona hämtade Anna mig på stationen,
hon hade gjort pannkakssmet, så vi skulle göra
pannkakor. Nu kan man kanske tro att vi vet vad vi
gör, men så är alltså inte fallet.
Varje pannkaka blev lika tjock som tre vanliga, samtidigt
som smeten var lika rinnande som mjölk. Men som Anna
berättade så fint
- Mamma sa att jag inte skulle ha i allt mjöl. Så jag hade inte det.

Jamen braaaa, det var liksom ingen smet. Det var mjölk med ett ägg i.
Efter lite betänketid kom hon ändå fram till en lösning
- Jag borde nog ha i lite mer mjöl, den är ganska lös.

JASÅ?! Det tycker du. 10 minuter senare.

Vi blev mätta i alla fall.

Sen såg vi despo (självklart), sen pratade vi återigen om .... ja,
ingenting egentligen. Det bäste samtalsämnet.

XX



Mästerkocken Anna


Jag fick också hjälpa till!


Första pannkakan.....


Kommentarer
Postat av: Daniel

ojoj ser så gött ut såååå!

2009-04-22 @ 09:28:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag ska hämta "saken" i Malmö klockan 19.00. Hänga på? tar tåg såklart, måste tänka på miljön ;)

2009-04-22 @ 09:43:15
URL: http://minstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0