kycklingröra, våfflor och incest.

Idag, Torsdag. Så jävla fint väder, en sådan härlig, underbar
dag. Tog tåget till Malmö för ännu ett viktigt möte och sedan
mötte jag upp Erika på Clas för en fika på stan. Så fint att
kunna sitta på en uteservering på gågatan i vårsolen.
Jag är bortskämd, ja. Vi åt på Graffitti, vi frågade oss varför när
vi var klara. Ingen av oss gillar dem. Men de var de enda som
hade platser i solen på uteserveringen.

Jag beställde en baguette med kycklingröra, jaha ja. En timme
senare hade jag ätit upp. Den var gigantisk, omöjlig att äta och
jag bara kladdade ner mig hela tiden. Ingenting för första dejten alltså.
Jag satt och skrattade åt mig själv, tänk så sitter det någon och kollar
ner från någon lägenhet och kollar på när jag försöker äta min macka.
Det hade garanterat varit en komisk syn, ärligt, det tog säkert en kvart
innan jag vridit och vänt på den tillräckligt många gånger för att förstå hur
jag faktiskt skulle göra för att få in denna gigantiska föda i munnen. Det
slutade med att jag la all fyllning på tallriken och åt baguetten på ett högst
tveksamt sätt.

Efter fikat skulle Erika träffa sin dejt för dagen. Erika dejtar tamejfan hela
tiden. Bitter? Jag? Neeeej...

Jag, den åldrande nuckan åkte tillbaka till Landskrona och hem till
min underbara lilla rapiga Johanna. Johanna skulle beställa
kläder så jag passade på att slänga in ett par kornblå sandaler i
beställningen, så jävla snygga! Nu får det bara bli lite varmare så
jag kan använda alla vår och sommarkläder jag köpt.

Måste hämta hem flyttlådan med sommarkläder som jag förvarat hos
Farmor och Farfar, nu är det dags att byta ut klädkammaren. Yaaay!

Nu när jag tänker på det så har jag och Johanna haft en riktig heldag.
Underbara matmor lagade våfflor, så gott!
Sedan såg vi på den konstigaste, knäppaste, sämsta filmen jag
någonsin sett i hela mitt liv, Margot at the wedding. Jag skäms å
Nicole Kidmans vägar. Det luktade incest lång, lång väg.

XX


Uteserveringen på graffitti, gågatan


Försökte fota magdansörerna som dansade förbi, det gick ju sådär


Matmor gjorde våfflor, jag ärlkar min matmor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0