Laura vs Julie

Efter shoppingen åkte vi hem till min kusin Johan, hans
underbara fru Madde och deras 5 veckor gamla lilla dotter.
Mitt första kusinbarn som vi kallar plutten, eller pluttis eller vad det var.
Sååå SÖT! Faktiskt! De har inget namn på henne än (därav plutt), de
väljer mellan Julie och Laura. Det är vilda debatter inom
släktet vad det lilla flickebarnet ska heta. Farmor är hård
i sin bedömning, hon är säker på att de döper henne till
Julie, för det är ju det enda rationella. Just det.

Jag kan ju med säkerhet säga att Johan och Maddes lägenhet
is to die for!! De bor centralt i Göteborg i en fyra med högt i tak,
kakelugn, ljusa väggar och massa färg på inredningen.
Ideal lägenheten om du frågar mig. OCH deras barnvagn är lila!!
Jag var väldigt faschinerad av detta, och sjukt imponerad.
De har koll på läget, enligt mig då.. och det jag tycker är det enda
som betyder någonting.

Lördagen blev sedan lugn, tyvärr, jag var visserligen sjutk trött
men hade gärna tatt mig ett äventyr på avenyn.
Hellre bakfull som ett djur på ett 90-års kalas än på en shoppingtur.
The fact of life.

XX


Så fin!


Sköna Madde med lilla Laurie (?)


Vi intog soffan lagom till fikan


SÖT!


Stolta föräldrar!


Jag och mitt första kusinbarn, men jag begör minst tre till. Ska bli coola
faster Nina hade jag tänkt.


Matsal


Storarum


Sovrum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0