Monopolhatare as from today

Idag, just idag kan jag skriva under som motståndare
till alkoholmonopolet.!

Jag var som sagt i Malmö city hela dagen, som har cirka
700 systembolag och jag hade all tid i världen att köpa mig lite vin.
MEN det är inte förran jag kommer till Landskrona, åker hem till
Johanna och klockan hinner slå fyra som jag kommer på att jag
behöver vin i helgen och att det är röd dag imorgon.
FAN!!

Istället för att då kunna gå ner till Ica och köpa mig en flaska vin
så får jag glatt traska ner i stan. Och eftersom de bygger om
systembolaget så får jag även snällt stå i en kö som inte är av denna
värld.

Som tur är så var det sol ute, så jag höll humöret uppe. Men jag
var sjukt irriterad när jag gick från Yoo. Även fast allt egentligen var
mitt eget fel. Befinner du dig i stan, handla allt du behöver, speciellt
det som staten har monopol på.

Men som sagt, jag skriver gärna under listan som tar bort alkoholmonopolet.


XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0