Tjuvåkaren #1

Igår var jag ju i Malmö, jag har ett sånt skånekort
så att jag kan åka vart jag vill i skåne under en månads tid.
Jag åkte till Malmö, jag åkte tillbaka.
Och när jag skulle på bussen i Landskrona för att komma in
till stan och träffa the DOWNS, ja då funkade inte kortet. Jaha,
tänkte jag, det har väl blivit avmagnitiserat igen! Attans!
Tar upp min kvittolapp som visar att kortet ska funka.

Busschaffis - Kortet har gått ut.
J - Nä.(Helt säker på att det går ut den 16:e.)
Busschaffis - Jo...

Jag tar kvittot och kollar på det. FUCK, den 13:e.

J - Men det funkade ju imorse på bussen.!
Busschaffis - Nej det gjorde det inte.
J - Jo! (sedan kom jag på att jag missade bussen
imorse, så Jonny körde mig).
Busschaffis - Du kan hoppa på ändå, men det funkade
inte imorse (kollar på mig med en du-behöver-inte-ljuga-min.)
J - (Nu blev det jävligt pinsamt, jag kan ju inte bara ångra mig
och jag kan ju inte dra hela historien om hur virrig jag är) Jo!

Jag går på bussen och skäms jättemycket. Fan också! Man får ju 
hålla koll på när kortet går ut. Men plötsligt kommer jag att
tänka på att jag faktiskt har åkt till Malmö och tillbaka med ett
gammalt kort och ingen av konrtollanterna har sagt någonting.
Tur är väl det, böter på 700:- hade inte suttit fint just nu.

Ibland har till och med jag tur, MEN jag ljög för en av mina
favoritbusschaffisar. Jag pendlar mycket så man känner ju igen
personalen och vice versa. Jag tror hon är lite besviken på mig nu...


XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0