To pay or not to pay

Jag och Malin var ju som sagt och solade idag.
Vi tog bilen ner, och det är gratis parkeing efter 18.00
utanför. Och klockan var 17.45. Vi borde lägga på pengar.

J - Men spring du och gör det.
M- Nämen varför ska jag göra det?
J - För att jag körde...
M- Jaha?
J- Men egentligen skit samma, får vi böter så handlar det om max
500 riksdaler. Det överlever vi.
M - Nä! Jag betalar ingenting!
J- Nähä men då får du väl gå och lägga på pengar då!
M - Åh, din jävla fitta!
J - Yes yes, men jag kan lika gärna följa med, behöver ju inte sitta här
och häcka.

Vi går förbi solariet mot biljettautomaten

J - Nämen vafan Malin, vi bara går in och solar nu. Det handlar om 10 minuter!!
M - Ja okej då.

Kommer in och ser att de framför oss har kvar 5 minuter på sin solning.

J - Jaha men då kan vi ju lika gärna gå och trycka den där förbannade biljetten.

Kommer fram till automaten, vi har en krona.
Lägger i den i automaten.
17.58 räcker biljetten till, inte 18.00 utan 17.58

J - Men vadfan! Så jävla lönt! Nä nu skiter vi i det här.

Och det gjorde vi.

XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0