Buzz ännu mera buzz

Idag har varit en underbar dag. För jag har spelat buzz!!
För första gången i mitt innehållsrika liv.

Dagen spenderades med Grinsan och Sebastian, Jag kom
hem till Sebastian vid halv fyra. Vi lagade mat, eller ja, dom
lagade mat. Jag satt på en stol och pratade ungefär. Jag fick
inte hjälpa till, det var för "trångt" i köket.
- Ska jag hjälpa till med något?
- Nej Nina, sitt du där. Vi fixar detta.

Ryktet har kanske spridit sig om mina icke-existerande kunskaper
i köket. Vem vet.

Sedan spela vi buzz. Vilket underbart spel! Jag och Grinsan,som
båda två älskar tv-spel spelade om och om igen i fler timmar. Haha.
Vi var som galna, vi skrek och svor som att det gällde liv eller död.
Jag är som jag är när det kommer till spel och sånt, men jag måste
nog säga att Grinsan är värre, och jag älskar det! Sebastian var
givetvis också med och spelade men han var lite mer avslappnad
än övriga deltagare. Vi betedde oss som riktiga kärringar.

När vi efter 100 omgångar skulle spela bilspelet istället då var Grinsan
väldigt noga med att alla skulle ha samma bil så att alla hade samma
förutsättningar, det var jätteviktigt! Haha. Jag tröttnade ganska fort, det gick
verkligen inte min väg.

Sedan skulle vi spela ett skjutspel. Två spelare, ett varsitt vapen och en bana.
Jag och Grinsan irrade runt ett bra tag och när vi väl fick syn på varandra och
skulle skjuta då började vi skrika och gorma, och det slutade med att bådas
ammunition var slut och vi hade inte träffat ett enda skott på varandra. Ja, det
blev inte så långvarigt det spelet, utan det var snart dags för buzz igen.

Vi lärde oss ganska fort vem som ville ha vilka kategorier.
Jag valde alltid film, tv eller tecknat.
Grinsan tog musik eller matlagning.
Sebastian skulle alltid ha extremsport. (vilket jag inte kan någonting om)

G - Nä, nu börjar få lite huvudvärk (efter allt gormande)

J - Grinsan, har inte du typ legat sist hela tiden, alltid, under alla
spelomgångar? (Och jo det hade hon)

S - Grinsan knackar det på dörren så öppnar du, jag tänker inte ta itu med sura
grannar. Dom måste ju tro det pågår hustrumisshandel här. (Efter att Grinsan
gormat åtskilliga gånger åt tv:n.)

J - GUL!!! (skriker jag samtidigt som jag trycker/tänker grön och får fel på frågejävlen)

J - Du får ursäkta mig Sebastian men jag knäpper upp mina byxor nu. (Bäst att
förvarna man vill ju inte bli anmäld för sexuella trakasserier)
S - Du, Nina. Jag är kompis med Linda, det spelar ingen roll vad du gör.

XX



Let us begin


Sebastian dödar Grinsan i skjutspelet(Nej, jag kan inte namnet på spelet.)


Grinsan surar efter förlust


I've been buzzeniced


Spelbyte






Kommentarer
Postat av: Emmeli

haha, äntligen får du en hel dag med att spela spel :)

Japp, skorna är dom du också har men nu har mina en massa nitar på, hehe. Har du ett nitskärp som bara ligger, ta bort dom är sätt på skorna!

2009-04-23 @ 09:04:50
URL: http://minstil.blogg.se/
Postat av: Mikaela- snart mamma till en mopsvalp :D

Ha en bra dag! :)

2009-04-23 @ 09:15:30
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: wooow

hahahaha.. LÅÅT MIG VAAAA... ;)

2009-04-23 @ 09:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0