Where are we?

Jaha nu är man hemma efter en sväng i bilen
med Anna. Vi tänkte att vi skulle åka en liten runda.

A- Var ska vi åka?
J - Jag vet inte. Antingen åker vi till någon by vi aldrig varit
i eller så åker vi till Ålabodarna.
A - Okej...
J - JAG VET! Vi åker ur Landskrona, och sedan tar vi höger, höger,
vänster så ser vi var vi hamnar.
A - Ja okej!

Och så blev det. Typ. Vi körde lite fel i rondellen, så det blev höger,
höger, höger. På skylten stod det Barsebäck, jaha tänkte vi, vi åker
dit och kollar. Vi åkte igenom Barsebäck, kom in i Hofterup(?) och
sedan såg vi Center Syd, då visste vi var vi var igen. Ut på motorvägen
och sedan körde vi utanför Anna och satte oss. En väldigt givande
runda! Jag märker mer och mer att jag verkligen inte känner igen
alla småbyar som finns all over Skåne.

Ja juste, det sprang en ren(eller hjort, eller rådjur, vet inte skillnad
på dem) över vägen, framför bilen. Men vi lever fortfarande, tackar
som frågar.

XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0