Agent provocateur

En annan trevlig affär vi hittade i Kph var Agent provocateur.
En helt underbar affär, den var så personlig och unik,
faktiskt! Helt unik, och intressant. (jag tror jag skulle
behöva införskaffa mig en synonymordbok)
Ganska dyr dock, men kolla kan man ju göra. Och det
bringar mycket nöje :)

För några dagar sedan i Metro läste jag en sms-insändare
där någon som kallade sig 'rörmockaren' skrev typ såhär:
"Var hittar jag en kvinna som lever som kvinnor ska, lagar mat,
tvättar och diskar." (Kommer inte ihåg de exakta orden, men det
stod typ så, på riktigt!). Jag har inte kunnat sluta tänka på den
insändaren och har funderat fram och tillbaka på om det är skämt
eller inte. Idag kom ett svar från Amanda:
"Nej kära 'rörläggaren', den kvinnan finns inte mer. Hon är sedan
länge utdöd till följd av depression, ledvärk och försummelse.
Hoppas ni och era likar snart följer henne."

Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Dö mansgrisar!!

Nu ska jag köra turturduvorna till Sturup!

XX

Ps. Ibland ogillar jag min pappa enormt! Han vägrar köpa
miljöbil!!!!!! Tycker det är en skyldighet man har!! Men mitt

tjat lönar sig alltså inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0