Äntligen

Äntligen har jag fått SPOTIFY! Det bästa musikprogrammet någonsin, i min mening. Tack älskade Harry! :)

Jag kom och tänka på en sak igårkväll när jag var hemma hos Emmeli och Peter; Jag skulle vilja ha något medicinskt besvär som kan få mig ursäktad från saker jag inte vill göra, eller inte orkar göra.

Som magkatarr, magsår, halsbränna, whatever. Så länge man kan få det i sjukintyg, det inte är dödligt, eller gör ont hela tiden, så spelar det ingen roll vad det är.

Så kan man använda detta sjukintyg vid väl valda tillfällen då man bara inte vill eller orkar komma till det som man egentligen borde gå på (skolan, jobbet, festen, middagen). Ingen kan ju tycka att det är en dålig ursäkt när man har sjukintyg.

Men det borde bara ges till personer som inte missbrukar det, utan använder det med ansvar. Några gånger om året vid tillfällen då det inte finns någon annan utväg :)

Man kan tro att jag har för mycket fritid, men det har jag inte!

_______________________________________________________________________________________________


Idag har det varit fullt upp.

Åsa kom och hämtade mig klockan nio, sedan begav vi oss till Malmö, Caroli, Radisson SAS hotellet för att göra en gruppuppgift som vi fått av våran smått onda butikskommunikationslärare. Anna, Christian, Marianne och Malin var redan på plats, så vi satt där i lobbyn och diskuterade arbetet en stund.

Innan vi skildes åt gick vi till Waynes Coffee på stortorget för en liten fika. Haha, alltså Malin kan berätta de mest knäppa histoierna, om framförallt sexrelaterade grejer. Nyast för idag fick vi bland annat höra om en underground fistingövningsgrupp i centrala Malmö. Haha, helt allvarligt!

 Sedan åkte jag och Åsa till Helsingborg för att fota för våran individuella uppgift och hälsa på våra respektive jobb :) Sedan mötte jag upp Hare som varit och klippt sig på Drottninggatan, en frisörskola där dom är jätteduktiga och bara tar 120:- för en klippning! Superbra!

Vi gick lite på stan, och sedan fikade vi på Espresso House. Jätte trevligt! Skönt att uppdatera varandra lite vad som händer, jag om mitt liv som nunna och Hare om sitt liv i äktenskap, Haha.

Hur som helst så har det varit en toppendag, imorgon är jag ledig igen! Då blir det att skriva arbete och sedan hem till Erika, då ska vi förhoppningsvis äntligen se Saw III,har fortfarande inte sett den hehe.

Ciao!


Vi skulle pröva n nya digitalkamera som har smile shutter. Den tar ett foto så fort någon ler. Haha, den hade vi många roliga minuter med i köket.


Testning av Smile Shutter på min nya digitalkamera (som jag fick köpa efter att ha tappat min fina gamla i marken innan Tages i Fredags!).
Den funkade bra, och vi hade många roliga minutrar i köket åt denna finurliga inställning som gör att den fotar direkt någon ler, haha. Fin bild! sure!

På väg tillbaka till Helsingborg

Åsa! På väg tillbaka till Helsingborg.

Hare in action!

Espresso House är mycket bättre än waynes, Hare brer sin scones :)



En Down på Espresso House, Kullagatan. Tjusigt.


Kommentarer
Postat av: Harry

Snyggebilder lr not :P hehehe tack för idag vännen min

2009-01-14 @ 21:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0