Cos my gosh

Idag har vi varit i Köpenhamn hela dagen, underbar stad!
Som jag sa innan så gick dagen ut på att vi skulle följa
efter en helt hysterisk dansk som troligen går på speed
(läs Hans Fisker), så skulle han visa oss runt, visa de
så kallade guldkornen och berätta om bra butikskomunikation etc.
Dagen börjar med att bussen hämtar oss, haha jag skojar inte!
En inhyrd buss, det kändes som klassutflykt i trean.
Men det var mysigt!

När vi väl kommer in i Danmark och stannar på första stoppet så
springer Hans iväg direkt mot första målet. Vilket innebär att 20
yra elever ränner runt som höns och försöker hänga på.
-jag måste nämna att Hans är över 60, minst! Men vi hade
inte en chans.

Och såhär fortsatte dagen, men det var jättetrevligt.
Kul att se butiker som man annars inte går in i.

Efter ett antal timmar fick vi gå runt själva, då var det dags för mat.
Magen skrek efter föda. Efter att vi yrat runt ett bra tag (för att jag ville
hitta en annorlunda liten restaurang) så hittade vi till en turkisk
fin restaurang, med buffé. Det var himmelkst gott. Jag var frälst,
min tallrik var full av fetaost och det var underbart! underbart i tell you!

Men vidare till huvudpunkten, på Ströget ligger butiken Cos.
(hemsidan gör inte riktigt butiken rättvisa).
Hans visade oss den tidigare på dagen och jag blev lyrisk.
Enligt mig så är det en av de bästa butikerna jag någonsin
varit i. Det var stilrent utan att vara tråkigt, nya snitt på
kläderna i annorlunda material. Allt hängde så snyggt, jag
mådde bra och blev helt stressad av att jag inte skulle
hinna kolla på allt. Jag hittade en tröja, YES!
Dit ska jag igen, och igen och igen och igen.
Om ni åker till Kph , så gå bara in i butiken, good feeling!

Nu sitter jag hemma hos Erika, IGEN!
Vi diskuterade på bussen att vi skulle baka när vi kom
hem, men som tur var tog vi vårat förnuft till fånga och
gick inom ett konditori på vägen hem istället. Mycket bättre,
om du frågar mig.

jag tror Erika har däckat nu, hon verkar helt slut.
Det kan kanske ha och göra med att jag  tydligen
brer ut mig över hela sängen OCH snor täcket
hela natten, så hon sov visst inte så bra.
Hon har pangsat soffan för inatt!

Jag lägger ut bilder när jag kommer hem.

XX


En buss lastad med ibö5


Åsa, obeskrivligt vacker, haha!

        
Öresundsbron                                  Marielle och Ströget                    Vandring


En galen dansk, på språng genom Kph.


Urban,we love!

          
Lite saker jag tänkte införskaffa mig senare i livet.                              Denna är min favorit :)


Lila OCH rosett, heaven!


Strapats.

      
Restaurang Sultan, vid Jensens böfhus.                                                               Bra betyg!

      
Cos my lovely Cos.                                                                                     Orkester just for us


Tillbaka på skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0