Gratis drinkar på Myntha? Bra idé!

Jaha, jag som skulle ta det lugnt igår. Åka hem till Ammar ha det lite trevligt,
sedan ta tåget hem vid ett.
- Jovisst, inte riktigt!

Det började bra hemma hos Ammar, det var jättetrevligt och allt gick lugnt till.
Vin och prat, allt som behövs för en lyckad kväll.
Efter elva var det dags att gå vidare, och alla som känner till Lund vet att om man
inte är student så är Lund jävligt fattigt på uteställen.
Vi bestämde oss för att gå till Myntha på Mårtenstorget där Emilies brorsa jobbar.
Bra idé! Ärligt! Där gick alla lugna och trevliga planer i stöpet.
Gratis drinkar hela kvällen, jag hoppas verkligen alla förstår allvaret med det här?!
Vi hade roligt, men idag mår jag kasst. Eller ja, som jag förtjänar.

När jag kom hem ramlade jag i sängen, jag skulle egentligen sett Harry Potter 3
eller vilken av dem det är. Men jag fastnade vid någon film på fyran, men Jennifer
Love Hewitt(?!) och Ray Liotta. 'Heartbreakers* tror jag den hette. B-film, men
allt duger en dag som denna, ALLT. Men jag såg aldrig slutet, för av någon underlig anledning
så är det alltid dags för mat när det är typ 20 minuter kvar av filmen, varje gång!
Haha, fy vad bitter jag låter, filmen var ju inte ens bra!

Lite roligare nyheter är att Hare kommer till mig snart så vi ska umgås :) Tanken var igår att jag
skulle köra till henne, men när jag vaknade idag kände jag ganska fort att jag förmodligen
inte kan köra bil på en vecka. Jag ser fram emot en promenad, så att jag kan uppdatera henne
om allt roligt som hänt den senaste veckan! Den har varit fullspäckad och jag älskar det!
Hade alla veckor varit lika innehållsrika som denna så hade jag haft det väldigt trevligt!

Jag är ett steg närmare att gå igenom med min plan att köpa en enkelbiljett härifrån när skolan
är slut och bara åka runt och jobba och ströva. Kan andra kan jag. Tror  jag, eller snarare hoppas
jag. Men man måste ju ge det en chans.  (Vissa vill referera till att jag flyr, och visst, är det så
det heter så är det så det är.)
Pratar man med pappa så ska jag skaffa mig ett jobb direkt efter skolan och dö av uttråkning.
Jag vill leva mitt liv på mitt sätt, utan att han kommer och säger "vad var det jag sa" om inte min
plan går igenom som den ska. Vem har sagt att han plan hade gått igenom ? Den kanske hade
varit ännu mer katastrofal.
Jag vill ha någon som pushar mig i ryggen och säger " Du klarar allt du tar för dig" eller "Hela
världen ligger framför dina fötter". Jag vill inte höra "Ju högre man sätter ribban desto hårdare
faller man" "Man får vara beredd på ett nederlag" osv. Fan också!
Ingen (nästan) på toppen, de som verkligen har lyckats att förverkliga sina drömmar tänker
på att misslyckas, man måste fokusera på målet, och det finns ingenting annat än att
lyckas. Man måste ju pusha sig själv och jag tror faktiskt att om man kämpar tillräckligt
hårt och verkligen tror att man klarar av det, så gör man det.
Det kanske låter sjukt naivt, men det är så jag väljer att leva mitt liv.

Min mardröm är att ligga på dödsbädden (förhoppningsvis riktigt gammal) och ångra allt jag
inte gjorde, eller att jag inte gav allt för att göra det jag verkligen vill i livet.
Man får ju försöka i alla fall, jag faller gärna hårt och långt om det ska behövas!

Så nu öppnade jag upp mig rejält, läs med måtta! Nu kommer Hare. Lägger upp bilder sen!


XX



Ammar och Moi!


Emilie och Johanna!

     
Carro, Emilie och Elias,     Johanna och Ammar       Me and Yoo.                   Den efterlängtade 
                                                                                                                                       filmens återkomst.

Lovely


De välkända fingrarna, they´re everywhere!!

     
Jag tror det regnade en skvätt.





Så fin!

Kommentarer
Postat av: Yoo

Vissa bilder lägger man inte upp! Haha... Fy fan! Så fin - så ful enligt någon! ;)

2009-01-28 @ 10:06:28
Postat av: Nina for president

Enligt vem? Den någon ska få med mig att göra!

2009-01-29 @ 01:25:01
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 01:31:34
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0