Koder, bankkort och tillgångar

Jag vill bara göra en tumme upp och sätta en guldstjärna
i kalendern till mig själv.

Jag har haft min nya bank-kod i en månad utan att glömma
den en enda gång.

För en person som mig, som blir av med sitt bankkort lite då och
då  och i och med det får ny kod hela tiden så är detta banne mig
en bedrift.

Bankomaten har tagit mitt kort både en och två gånger på grund av
att jag slått fel kod.

Det bästa är ändå i affären när det är kö.
- Ett ögonblick bara, jag slog visst fel kod.
- Oj igen. Jag måste tänka.

Eller när man börjar jobba på Åhlens, som har nästan exakt samma
kod till porten som jag har till mitt dåvarande bankkort.
Helt plötsligt slår man fanimej fel kod överallt.

Apropå kod och bankkort så kommer jag aldrig glömma när vi var
på krogen för några år sen. Anna kommer ut efter en runda på Tycho.
Vi ska vidare och hon har precis fått lön.
- Här mina vänner har vi tillgångar.
Säger hon och slår sig själv på magen, stolt och med huvudet högt.
Eftersom detta var mitt i vintern och hon hade sitt bankkort i jackfickan
så hörde vi KNAAAK.

Då hade bankkortet gått av på mitten på grund av kylan och Annas smäll.

Jag dog av skratt. Den förr så stolta Anna fick nu snällt låna pengar resten av
kvällen.

Detta mina människor är humor, på VÄLDIGT hög nivå!


XX

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, jag älskade också Baksmällan! Speciellt slutet när man får se alla bilder, haha!



Jo vi tänkte ses om jag mår bättre, men det hoppas jag fanimej att jag gör. Just nu känner jag mig ungefär som en koblaja dock. Yes, har sökt jobb och varit på intervju så nu får vi se hur det går :) Hur går det med England och Clas?? Puss (eller en slängpuss så du inte blir smittad!)

2009-07-15 @ 10:40:05
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0