Roligt när man var där

Igår när jag sitter hemma hos Annica så ska hon visa
mig sitt examensarbete, eller C-uppsats som det så fint
heter på högskolan. Hon letar efter det i oändlighet, hittar
det laddar ner det I OÄNDLIGHET. När det äntligen laddats
ner på datorn och öppnats upp i word så blir hon alldeles
exhalterad och drar iväg datorn närmare mig så att sladden
flyger ut och datorn stängs av. Allt försvinner och hon måste göra
om allting igen.

Jag grät, jag skrattade mig kissnödig. Det såg så jävla roligt ut.
Att klockan nästan var ett på natten gjorde ju inte saken bättre.
Trött och jävlig. Sådan här vardagshumor är det bästa. 

Det påminner mig mycket om sjuan på grundskolan. Jag och kära
Grinsan hade inga pengar. Eller ja vi hade kanske 4 kronor sammanlagt. 
Vi ville så gärna ha en cider på konsum, dom 2,25 kopparbergs päroncider.
Vi lade ner hela våran själ i att skramla ihop pengarna i skolan, en krona 
där en femma där, hit och dit. 

När vi sedan traskar iväg till konsum, lyckas köpa den där förbannade cidern. 
Ja, precis när vi kommer utanför dörren , precis efter, så tappar vi burken 
i marken. Den går i sönder och börjar spruta cider all over. Och jag och 
Grinsan, vi fick fanimej ingen cider. 

Men ett gott skratt. Jag kommer aldrig glömma denna situation. 


XX


resizer.php.jpg


Kommentarer
Postat av: Grinch

2009-07-14 @ 22:19:43
Postat av: Grinsis

HAHAHAHAHA!!! Fy fan vad roligt, ser hela situationen framför mig :) Underbart! Love

2009-07-14 @ 22:21:28
Postat av: Nina

2009-07-15 @ 00:12:55
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha ja, så fucking fabolous! Som sagt, vardags humor när den är som bäst! :)

2009-07-15 @ 00:26:12
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0