STD?

Nu har jag precis skickat in min ansökan om jobb
i England!! Oh my lord! Jag blir helt nervös när jag
tänker på det. Chanserna är visserligen ganska små
att jag ska få det men man vet ju aldrig. Det kan väl gå vägen
för mig någon gång kan man ju tycka.

Jag ringde min forna engelskalärare för att få hjälp med
att rätta mitt knackligt skriva engelska CV. När jag får tillbaka
det från honom så har han skrivit om hela i perfekt engelska
och berättar att han vanligtvis tar betalt 800:- + moms för
sånna här typer av jobb.

Jag visste att han hade eget företag men inte att han fixade
CV och grejer for a living.

Men jag tackar och tar emot.

Nä vi pratade på telefonen skulle jag berätta att M. Gregory som
man skulle ansöka till var VD i England. Hela samtalet utförs på
engelska eftersom min lärare Mark är engelsman.

J - I'm sending my appication to M.Gregory. He's the VD in England.
M - No Nina!
J - Yes?
M - VD in english is a veneral disease, STD, könssjukdom (på hyffsad svenska).
J - Oh shit.
M - In England you call him a MD, managing director. Do you understand?
J - YES SIR!

Vilken tur han sa det, jag gjorde ju nästan bort mig där...


XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0