Oh my lord

Jag var på besök hos min fina Ove i Rydebäck
tidigare i veckan. Vi delade på lite information.

Hon pratade om sitt liv i Göteborg och jag pratade
om mitt otroligt spännande liv runt Skånes västkust.

Ove är som jag, en spelnörd. Våran givna klassiker
är Geni och det spelade vi även denna gång.

Till min stora förvåning hade en ny gubbe tillkommit
i pjäspåsen. Jag ställde den försiktigt på bordet, för jag
menar, det är ju onödigt att börja tjaffsa om vem som ska
få vara den nya gubben. Så jag ställde den diplomatiskt
ifrån mig så att ingen skulle få va den.

Ove måste sett min uppgivna min och sa i alla välmening
att jag kunde få vara trollkarlen (som jag ganska fort döpte
till Gandalf. ) Jag sken upp som en sol och tyckte att jag
var lyckligast i världen.

Så ni kan ju förstå att det blev en väldigt lyckad kväll.


Ove och vårat geni


Gandalf och Oves röda plutt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0