Primitivt

Det är någonting fel på mina kanaler ikväll.
Alltså de som jag brukar titta på i form av 3:an
5:an och 6:an. De är alldeles svarta, men bara på
mitt rum, mammas och pappas funkar alldeles jättebra.
Märkte jag givetvis efter att jag missat criminal minds,
och suttit och kollat på medium istället som faktiskt inte
är speciellt bra.Sedan var det dags för sporten, vilket jag
kollade på X antal minuter innan jag zappade över på ettan
där det var debatt, eller kanske jag ska säga the butt. Haha.
Nu är debatt slut för ikväll, idag handlade det om Israel
och palestina och huruvida ung vänster var antisemitister eller inte.
Det var alldeles för rörigt att hänga med i, jag satt mest och
njöt när göteborgarna pratade, deras goa dialekt. Erika höll mig
sällskap via msn as well, så givande har min afton varit,
men nu kan jag inte hålla mig vaken längre.

Men innan jag går och lägger mig ska jag skicka in ett mejl till metro.
Det var någon som skickat en insändare i dagens tidning och gnällde
över ungdomar och deras användning av språket. Därav punkten
bakåtsträvare på min ogillande lista. Språkets förändring är en naturlig
utveckling. Vi pratade inte som vi gör nu för 100 år sen, och det måste
väl ändå vara positivt?
Logiskt tänkande tack, jag blir så trött. just det Henrik Scheutz, språkvårdare.

XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0