Spring

Sådär ja, ännu en dag på Clas har gått förbi
och nu sitter jag hemma hos Erika. Själv.. just det.
Erika är kvar på Clas till klockan åtta ikväll.
Så nu har jag cirka 3 timmar dötid on my hands. jag är sjukt
trött,så jag orkar inte med några aktiviteter, jag orkar inte
ens gå och handla mat, så jag funderar på att äta upp
min godispåse från hemmakväll istället. Känns mycket
mer lockande för tillfället.

Jag slutade 4 idag, och eftersom att sovandet hos Erika
kom väldigt spontant så har jag inga saker med mig.
Vilket innebar en del inhandling för att överleva natten.
Jörgen var snäll och höll mig sällskap, visserligen i tron
om att jag bara skulle ha linsvätska inne på triangeln.
Det blev lite mer än så.
- Ja men du, jag måste bort på Mitti också.
- Vänta jag ska bara in på apoteket.
-Juste ja, vi ska dricka vin ikväll så jag ska till systemet.
- De hade ingen linsvätska på Triangeln så jag måste
in på Synsam.

En timme senare promenerade vi hem, haha. Jörgen
var tålmodig som få, inte en sur min så långt ögat kunde
nå.

Han blev lite konfundersam dock, när jag skojade lite
med väktaren på systemet om att han gjorde samhällstjänst.
Väldigt roligt i det sammanhanget. Och jag kan försäkra er,
han log visst det!

Så nu sitter jag alltså här i Erikas grå långkallingar, trött och
jävlig. Men det är lugnt mitt humör är på topp. För idag är det
enligt mig den första riktiga vårdagen, och jag fylls av lyckokänslor.
Tänk snart när man kan sitta på gräset med solen gassande i
ansiktet, kroppen fylld med ro och ett glas vin i handen.
Jag längtar!


XX


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0