Stockholm tres

Uppdatering, idag har jag alltså varit i
Stockholm C själv. Det gick bra, jag överlevde.
Jag har lite för stort självförtroende dock när det
gäller att orientera mig.
Jag hoppade av tunnelbanan på centralen och gick
ut på plattan och upp mot Cubus, efter ett tag hamnade
jag på biblioteksgatan(?) med all the fancy stores OCH
Urban Outfitters vilket passade alldeles utmärkt!
Sedan kom jag vidare till Birger Jarls gatan, nu var jag
lagom lost. Instinktivt gick jag åt vänster och hittade Kunsgatan.

Hela mitt uppdrag gick ut på att hitta Drottninggatan, och jag
visste att den ligger som en tvärgata till Kunsgatan så jag var
på rätt spår.

Jag gick in i en liten söt butik som heter Nicole, där träffade jag en
tjej som hette Amy. Hon var hur skön som helst och hjälpte mig att
orientera mig lite. Hon tipsade mig om American Aparel och
Beyond retro på Åsögatan. Amy gjorde min dag utan tvekan!

Resten av dagen gick jag runt på stan och försökte besöka
butiker som vi inte har hemma. Riktigt fint!

Nu är jag hemma hos Karro igen och Malin var hos läkaren idag.
Hon har svår halsfluss och har fått antibiotika. Hoppas hon mår
bättre snart!

imorgon blir en ny dag, med nya åtaganden för den ensamma
turisten! Ska nog uppsöka en turistbyra den här gången haha.

Imorgon är det Erik Hassle!! :)

By the way, Lisel meddelade idag att dom betalar biljetterna upp.
Så fint! En gratis resa till Stockholmför att se Hassle live, vad har hänt?
Jag ser ett ljus i tunneln och jag stormtrivs :)

XX



Utanför Nicole butiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0