En väldigt utförlig lista över Englands små egenheter

Dom har konstiga regler, vanor och bestämmelser här.

För det första

- Vänstertrafik. Don't get me started. Det
är bara dumt.

- Dom har inga sophus, istället ska man varje Tisdag
sortera sina sopor och ställa dem på gatan. Mycket
krångligt kan jag genast meddela.

- Alla tittar konstigt på mig när jag använder mig av nässpray.
De har tydligen inte det här. Matt är fullständigt övertygad
att det är lim jag sniffar i mig, vilket enligt honom förklarar
stora delar av mitt beteende. (yrandet, sjungandet och min
frispåkighet, för jag kan lova er dessa egenskaper har följt
med på planet hit. )

- Posten strejkar. verkligen. Hela posten strejkar. Men räkningarna
verkar komma fram som de ska...

- På halloween om man inte ger ungarna godis så äggar de huset.
Jo det är sant! Helt sjukt, snorungar! Min idé om att vi skulle
köpa ägg och ägga dem tillbaka gick tyvärr inte igenom av karlarna
i hushållet. Men hey, what goes around comes around.

- Deras våningsplan är annorlunda här. Groundfloor är första våningen,
plan 1 är andra våningen , plan 2 är tredje våningen osv. Detta skapar
onekligen vissa problem för en ingrodd svenska som jag själv. Säger
någon 'vi möts på first floor' så står jag på första våningen och väntar
till de ringer och säger åt mig att komma upp en våning. Helt ologiskt.
Jag tycker de krånglar till det för mycket.

- Då kan ni kanske föreställa er vilka problem jag har med tiden här.
Säger någon ' We'll meet at half six' så menar de ' vi möts halv sju.
Jo det är faktiskt så. Tycker själv det är väldigt krångligt. I Manchester
satt jag i receptionen i en kvart innan jag kom på att half seven är
halv åtta och inte halv sju. Jag måste fortfarande tänka efter både
en och två gånger för att få rätt på det ungefär varannan gång.
Lite integrationsproblem måste jag medge att jag har. Men å andra sidan,
blir det inte värre än såhär så överlever jag nog.

- Deras vattenblandare i kranen är skum. Den blandar liksom inte.
Varmvatten kommer ut ur ett hål och kallvattnet ur ett annat. Med andra
ord så kan man både rysa av kyla och bränna sig på exakt samma gång
när man stoppar händerna under kranen.

- Någonting som är ännu konstigare är kranarna på toaletterna. Alltså,
helt ärligt. Kallvattenkranen sitter på höger sida och varmvattenkranen
på vänster sida av handfatet. Så när man ska tvätta bort sminket så har
man två val, skållad råtta ELLER iskall isbit. Och nej , jag överdriver inte.


Men en sak är underbart här, i November månad kan man utan att frysa
gå runt i t-shirt på lunchrasten. Det är helt magiskt. Jag blir så harmonisk
varje gång jag tänker på det !

Cheers

Kommentarer
Postat av: Emmeli

GUMMAN! Jag saknar dig sjukt mycket! Det låter som du har det bra iallafall men jag ska lätt komma och hälsa på snart :]

2009-11-03 @ 10:22:44
URL: http://minstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0