Finally opened

Min första lediga dag idag! :) YEEEY!

Vi öppnade butiken i Torsdags. It was menthal!!

Hela veckan har vi jobbat minst 12 timmar om dagen för att
få butiken klar till Torsdagen.

En sak har jag lärt mig om engelsmän, de har ingen common
sensce över huvud taget.
Ber du en engelsk person städa ett rum så plockar han upp pennan
på golvet och dammar en hylla sen ställer han sig med armarna i
kors och väntar på att bli tilldelad nästa uppgift.

Ni kanske förstår att det inte alltid är så lätt att ha 30 personer på
golvet som man ska försöka hålla sysselsatta med prioriterade saker.

Självklart har vi vissa guldkorn som jag aldrig klarat mig utan :)
Bless them.

Veckan började tjusigt med att jag var så jävla bakfull så jag visste inte
ens var röven satt. Efter att ha spytt på jobbets toalett så var det bara att
köra. Alla leveranser skulle upp. 12 timmar senare kunde vi gå hem.
Tisdagen likadan, förutom att jag inte var bakfull längre och sedan kom vi
fram till den ödesdigra onsdagen.

Dagen D.

Dagen innan öppning. Allt lugnt, dagen börjar bra. Men för att i stora drag ge
er en hum om vad som gick fel denna dag så var det nästan allt. Leveransen
som skulle komma 9 på morgonen, kom klockan 8 på kvällen istället. Livet är
underbart ibland. Jag var hemma vid elva på kvällen, och började 7 morgonen
efter. Jobbet bjöd på taxi hem för allas bussar hade slutat gå. Najs.

Men det blev bra till slut :)

Torsdagen var det dags för öppning. Vi hade en ceremoni med alla hot shots
inom Clas och samarbetande företag. Kön utanför dörren växte mer och mer.
När vi väl öppnade så hade vi en kö från kassorna runt hela butiken ,som är
1900 kvm, till utgången. Det var helt sjukt.

Blödig som jag är började nästan gråta när jag tittade ut över butiken och
såg hur jävla fantastiskt fin den är. Vi har gjort den så fin. Tack vare våran
svett, blod och tårar så blev vi klara i tid trots alla tänkbara motstånd.

En underbar känsla :)

Nu har vi haft öppet i fyra dagar. Och det går bra. Hyllorna blir tomma fort,
men tyvärr så får vi inte varor i tid för att fylla dem igen. Det tar nog lite
tid att få ordning på allting.

Men nu är det på gång och jag hade inte kunnat vara stoltare :)

Nu kör vi!


XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0