Plinga aldrig på en Söndag

Man kan ju nästan undra varför jag har ett missat samtal
från chefen när jag vaknade upp imorse.. Varför liksom?
En Söndag? I have a life you know.... Haha, sure. No i dont.


Det plingade på dörren imorse (runt halv ett). Mats var på sitt rum,
Gustaf på sitt och jag var den enda på nedervåningen iklädd enbart
nattlinne.

Vem kan det vara? ÄR det chefen som kommit för att jag inte svarade
på hans samtal? Är det sura grannar som ska klaga på festen igår?
Vad ska jag ta på mig?

Jag sprang runt som en yr höna och försökte hitta kläder och sätta upp
håret innan personen vid dörren gått sin väg.

Helt yrvaken och sjukt bakfull öppnar jag dörren. Då är det en sån här
grann-nisse. Ni vet, 'hej och välkommen till området. Här har du en folder
med information om olika saker som du kommer ha användning för.. blablabla.'
Trevlig, men , inte på en söndag för jösse nam.

På jobbet i Fredags så stod jag med Matt utanför butiken på huvudgatan i stan
och vi delade ut kataloger. Ni anar inte vilket tryck det var. Folk kom fram från
andra sidan gatan för att de ville ha katalog. Många tog flera för att ge till
släktingar och liknande. Leveransbilar stannade mitt på gågatan för att få en
katalog. Det var galet!! De var som hungriga pirajor. Det var underbart!!
Vilket tryck det är. Alla är nyfikna, och det är skitbra för att där vår butikslokal
ligger, var en annan känd butik innan. Så alla är grymt nyfikna på vad som
ska öppna upp vid gamla wolworths (har inte den blekaste hur det stavas, men jag
antar att det inte spelar någon roll med tanke på att ni inte har en aning om vad
det är. Ha!) . Så det är roligt :)



XX

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Här hemma flyter det på som vanligt, igår hade vi ju en modevisning och det var riktigt kul. Synd att du inte var där :( Jag saknar dig också, jag kommer snart till dig, FÖRHOPPNINGSVIS. Du vet hur det är att jobba i butik innan & efter jul.. Älskar dig, puss!!

2009-11-08 @ 21:31:05
URL: http://minstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0