Kock or not

Jag fick ett samtal från Annica igår.

A - Hej. Blir det middag på Lördag?
J - Ja det tycker jag!
A- Ja, vad bra! Vi kan äta hemma hos X.
J - Åh, vad trevligt!
A - Det blir du, jag, Malin och Linda.
J - Najs.
A - Jag och Malin tänkte att vi kunde göra så att en person
fixar förrätt, två huvudrätten och en efterrätt...
J - (Lite förläget) ehh, ja okej
A - Blir inte det bra?
J - Jo.... Men jag kan ju inte laga mat.... (vill bara sjunka genom jorden)
A - Vi vet! (Lättsamt. Nästan lite för lättsamt)
J - .....
A - Vi tänkte att du kan ta förrätten.
J - (Sjukt lättad, ett leende drar över ) JA OKEJ!! Då gör jag
vitlöksbröd!!
A - Men du får absolut inte säga vad du ska göra!
J- Okej, vi ses på Lördag!!


Väldigt fint samtal! De känner mig så väl mina små lamm!


XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0