turist i London

Vilken underbar helg i London.

Fredagen började med slappekväll och lite hederligt tjejsnack.
Jag kan ju berätta det att tjejsnack blir det inte mycket av i
Reading, jag bor ju med två karlar. Visserligen använder jag
G för att berätta och få åsikter ifrån vilket säkert inte alltid
uppskattas hehe. Men han vet att jag behöver prata tjejgrejer
ibland. Vilken klippa.

Lördagen var turistandets stora dag. Vi åkte runt London och
fotade och hade riktigt kul. Camden är ju hur fantastiskt som
helst.

Lördagskvällen skulle bestå i att träffa upp ett par svenska
tjejer vid Oxford street och sedan komma in vip på en
klubb med gratis dricka. Men jag och Sandra hade så trevligt
så vi kom två timmar försent och när vi kom fram till klubben
och frågade vakterna var vip-kön var så pekade han snällt
på den enda kön där var. Jahaaaaaaa, VIP var det ja.
Vi ställde oss fint i kön och kollade på klockan som hade hunnit
bli one o'clock. En av tjejerna framför oss vänder sig om
och säger :

-excuse me, this is the Vip-que. (Sådär jävla drygt)

Jag stirrar på henne som den fullkomliga idiot hon var och ba

- We knooooooooow.

Efter 10 minuter hade vi inte rört oss ur fläcken. Den dumma
bruden var kvar och såg allmänt stroppig ut.
Jag och Sandra visste att en VIP-kö skainte vara någon
jävla kö. Är man VIP ska man glida in direkt,
från ett annat håll bara. Eftersom att vi var 2 timmar sena
och klubben såg ganska full ut så bestämde vi oss för att gå
till en annan klubb en gata ner.

Men ni tror väl inte att jag kunde lämna denna situationen
som den var. Jag petade idiot-tjejen på ryggen och sa så
drygt jag bara kunde.

- We're leaving now. Have fun at your little "Vip-party".

Omoget, jag vet. But I can't help myself.

Vi lämnade kön och allt hon sa var

- excuse meeee.

L.A.M.T

Men det förstås, hon kunde ju inte lämna sin kära kö.

När jag dagen efter fick sms av E som hade fixat festen
att ingen hade kommit in efter halv ett så njöt jag gott.

MOHAHAHAHAHHAHA, bitterfittan kom inte in!!!

Ibland är livet så jävla gott.

Jag och Sandra hade en sjukt rolig kväll på en härlig
klubb som spelade gamla godingar - The Roxy.

Vi träffade några svenska killar och även på denna
klubb bestod en mohjito av enbart sprit och sugrör.

Söndagen blev naturligt helt meningslös, vi slappade
och hade det mysigt. Och jag fick uppleva någonting
som jag aldrig upplevt förut haha. Det var en märklig
upplevelse.

På Måndagen mötte jag upp Sandra efter jobbet och
vi gick och fikade på ett svenskt fik. SÅ NAJS!

Jag köpte med mig marabou, räkost, leverpastej och
knäckebröd hem. Det var underbart. Dit ska jag under
alla mina besök i London hedanefter. Och killen som jobbade
på fiket var skånsk. Det är konstigt det där. Jag reagerar
inte när jag hör svenskar i London, alla är svenska. Men
är dom från Skåne så blir det en helt annan reaktion.
Det är härligt med skånskan, man känner sig allierad på
något sätt. Men det fattar ju inte dom, jag framstår ju inte
direkt som en skåning med min uppländska. Men ändå.

Det blir som min lilla hemlighet.

Charlie Hunnam beroendet har inte blivit bättre. Snarare
tvärtom. Jag kollar nu för andra gången på 'queer as folk'
efter att ha sett hans andra serie undeclared.

I'm obsessed.

Imorgon är det tillbaka till jobbet igen. Detta var en välbehövd
semester, nu inser jag varför jag är här. Varför jag åkte hit
och vilken underbar stad London är.

Och vet ni vad, ni ska få bilder!!!!


XX

Förbered er på turistbilder


I underbara Camden


Turistbild 1


Turistbild 2


Camden i all sin flummighet


Aaaaasgod buffé på huvudgatan i Camden, asiatisk


Jag prövade fondue, det slutade med att jag stoppade in min sked och lassade
choklad på tallriken. MUMS


Jag fick ta min egen mjukglass, denna historia slutar nästan med att jag tar isönder
maskinen i all min ivrighet.


Jag klappade en känguru


Turistbild 3


London eye


Turistbild 4


Så fint!


Turistbild 5


Spex


Det luktade gammalt kiss i den här


Turistbild 6


Sandra försökte pussa mannen i fönstret. Han blev glad


Leicster square


Redo för utgång


Såhär snygga var vi på väg in till stan


Jag skulle göra ett snyggt hopp. Ni vet där man klackar ihop hälarna. Hoppen blev
assnygga. Tyvärr hamnade inga av dem på bild dock.


Välkommen till The Roxy


Söta Sandra


Jo men ett glas till går ner


Vi hittade en helvfull tillbringare med San Fransisco. Den såg så ensam ut så vi gjorde
den sällskap och tömde den


En bakisdag ser man på 'planet earth'


En bakis Sandra


Hyde Park


Hyde Park by skymning


Nämen titta! En buss!


Oxford street by night


Svenska caféet med väldigt gott kaffe om man ska tro på deras egna omdöme.
Jag var påväg att gratta dem för deras goda kaffe som Buddy gör i Elf
- 'Congratulations worlds best cup of coffee!'.
Men jag tror inte de hade uppskattat det.


Svenska shoppen i hörnet. Massa fina saker. Hade jag inte redan haft så mycket
packning så hade jag gått lös even more


Vad fint


Jag är glad som bara en svensk kan vara


Perfekt finish på min fina helg med Sandra.

Kommentarer
Postat av: Yo

Okej, mest skrattade jag åt Paddington-bilden, men tvåa kom CONGRATULATIONS ON WORLDS BEST CUP OF COFFEE!!!!

2010-02-03 @ 11:01:38
URL: http://memyselfandhank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0