Galen dag efter

Ni som känner mig vet att jag är som ett barn när det
gäller lekar och fest accessoarer. Jag hade i den andan
köpt 200 partypoppers, tutor och shotglas.

Inte den bästa idén.

Vi städade igår.

Och om jag uttrycker mig såhär, den här nyårsfesten
blir nog dyrare än vad vi tänkt oss.

Väggen i köket har en stor(läs STOR) rödvinsfläck på
cirka 1,5 meter. (Som for the record inte går bort med
vatten och svinto, vad som däremot går bort är den
vattenbaserade färgen, så ni kan ju tänka er hur det
ser ut just i denna sekund).

Golvet i köket år glatt färgglatt i rött, grönt och blått efter
de underbara partypoppers som (fantastiskt nog) färgar
av sig permanent när man spiller på det. Så golvet är
mer eller mindre fucked. 

Lyckligtvis har vi en ganska stor matta som tar upp en
del av golvet men den spilldes det såklart också rödvin
på, så jag slängde in den i tvättmaskinen klockan tre
på morgonen och lovade mig själv dyrt och heligt att
komma ihåg att ta ut den. Ni kan ju tänka er hur det gick,
så nu är den en enda skrynklig boll. Den ska nog inte tvättas
i tvättmaskin över huvud taget. Glömde kolla tvättlappen
dumma mig. (!!!!!)

Och sist men inte minst så har vi köksbordet, ett stort köksbord
i ljust trä, som har fått samma renovering som golvet. Det
är alltså färgat i regnbågens alla färger och går inte bort hur
mycket man än skrubbar.

Så jag tänkte att jag skulle starta en fond, ' alla som vill hjälpa
Nina ur en stor landlord-skuld' heter den och startar här och nu.
Skriv en kommentar för att ge ett bidrag. Alla summor uppskattas,
speciellt tre-siffriga.

Det är roligt ändå att man är för jävla bakfull för att ens inse
allvaret i härligheten. Man bara lägger över en matta, lägger
servetter över bordet, blundar när man kollar på väggen och
taaadaaa, problemen borta! Tills nu.

Men helt ärligt så hade jag så jävla roligt så konsekvenserna
kan komma och bita mig i rumpan hur mycket som helst.
Landlorden kanske inte ens märker det, han får ju räkna med
slitage. (denial).

Any way, youre welcome!

Och vi hörs!

XX

Kommentarer
Postat av: Marcus



hahaha Nina, du lyckas dock med allt

2010-01-03 @ 20:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0