Läsglasögon mot sömn

Alex på mitt jobb är 17 år, spelar trummor och är
sådär söt som bara en 17-åring kan vara.

Men han är så förvirrad att jag kan knappt kolla på
honom utan att skratta.

Glömmer han inte bort att han ska jobba så får han
de knäppaste idéerna, och han delar med sig av detta
utan att tänka på vad han säger.

Idag berättade han hjärtligt att han köpt läsglasögon,
sånna vi säljer på jobbet. Han tänkte att han kanske
behövde läsglasögon för han somnar alltid när han
läser (?). Jag sprutade vatten både ur näsan och öronen
när han visade mig hans trepack med gubb-läsglasögon
med styrka +3!! (+3 är för er otevande ickeglasögonbärande
väldigt starkt för en person som köpt läsglasögon för
att inte somna i boken).

Jag sa detta till honom och han blev genast besviken och
skulle lämna tillbaka dem, men han hade ju tappat bort
kvittot, för han tappar ju bort allting den här mannen.

Men han är så jävla rolig så man kan ju inte göra annat
än att skratta.

Allt "vettigt" jag fick ur mig var
-Maybe you're just not a reader.

BRAAAAAAAA

I love my work


XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0