Nyår

Var ska jag börja.

Dagen började med att jag jobbade 9-18. Jag och Matt
började förberedelserna med en gång och gjorde jellyshots
i personalrummet. Detta visade sig visst vara olagligt. Men
som svensk kommer man undan med en del, jag kan ju inga
lagar over here (som tur är).

Efter jobb begav vi oss till huset där underbara Sandra med
kompis Anders väntade. Vi gjorde ve oss och åt gott sedan
började folket anlända.

Det blev en sjuk kväll. Så jävla roligt. Det går inte att beskriva
atmosfären. Alla hade roligt och alla är helt underbara. Det kom
mer folk än jag hade väntat vilket alltid är välkommet.

Jag tror inte ni förstår hur mycket alkohol som förtärdes under
dessa timmar. Vi hade så sjukt mycket sprit, vin och öl i huset
i början av kvällen, klockan sex på morgonen var det bara
slumpar kvar. Jag förstår inte hur det går att konsumera så mycket
alkohol.

Jag blev inbjuden till mina pundargrannar och tänkte att jag lika
gärna kunde gå in och säga hej, måste ju se hur apor lever. Inte
den bästa idén. Det slutade med att jag började tjaffsa med en
av killarna för att han var otrevlig. (eller om det var jag som var
otrevlig, hur som helst så drog vi inte jämnt och nu är jag lite
orolig att de hatar mig och kommer bryta sig in här och råna
mig och sälja mina grejer för gräs eller liknande). Den som lever
får se säger dem ju. Not my brightest moment.

I vårat hus var det livat, vi spelade 'ring of fire', men jag skulle
nog rekomendera att börja spela fyllespel med regler INNAN folk
blir fulla , det var ju inte ordning någonstans, men kul hade vi.

Mats hade med sig sin 16-åriga son med kompis. Ingen bra idé.
Jag gav dem alkohol hela kvällen, ena ölen efter andra drinken
efter tredje shoten. (Man minns ju själv hur det var att vara 16).
Men tydligen så tålde vi mer på min tid för det slutade med att
ena backslicken spydde på mitt köksgolv och den andra trillade
nerför trappan. Som tur var så hade pappa Mats redan gått hem
då, så jag (ansvarsfull som jag är) satte pojkarna i en taxi och
skickade hem dem. Your welcome.

Fruktade lite för mitt liv dagen efter, och upprepade antalet gånger
att om jag dog inom den närmaste tiden så var det garanterat
Mats som hade något i görningen.

Tio i tolv skickade jag ut alla i trädgården, försåg alla med glas
och champagne. Ungefär såhär,

Jag - UT I TRÄDGÅRDEN ALLIHOP!!
Alla - Okej.. ?
Jag - KOM IGEN!!
Jag - GLAS, HAR ALLA FÅTT GLAS???
Diverse personer - Nej
Jag - Oj, men kära nån. Kom igen nu folk klockan är snart 12.
Gustaf - 3 minuter kvar!
Jag- Men herregud, (sprang runt och var fast benägen att alla
skulle ha champagne att skåla med innan tolv)

Alla stod och hade det trevligt men de undrade lite sådär tyst
varför i hela friden jag skickat ut dem i trädgården.
Tydligen så gör man inte det här, vi såg på pricken tre raketer
och då och där förstod jag att det var ett annat land jag var i.

Men det var fint ändå, alla var ju samlade på samma ställe, så
vi kramades och pussades och skrattade innan vi gick in igen
och fortsatte firandet.

Den bästa nyårsaftonen på mycket, mycket länge.

Underbart folk, alla var på underbart umör och jag fick träffa
folks respektive vilket var jätteroligt. Alla var rejält berusade
vilket gjorde det ännu bättre. Klockan 4 började folk dra sig
hemmåt och jag och Matt satt uppe och sjöng till klockan sex
på morgonen, då deckade jag, så skönt så skönt.

Har egentligen inte återhämtat mig förrän nu.

Det var underbart, jag vill aldrig glömma denna kvällen.
Jag har hamnat SÅ rätt!

XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0