Chelsea - Birmingham

Matchen igår var BRAAAA. Birmingham hade inte riktigt en
chans.

Vi satt snett bakom målet, och någonting som jag uppskattade
var att se hur många som faktiskt väljer att knyta sina skor
precis vid målet. Massa rumpor, överallt. Underbart.

När Chelsea gjorde andra målet precis där vi satt så hade jag
chans till världens efter-mål-foto. Ni vet när alla kramas och
firar. Dom stod precis där, ni vet där, framför kameran, jättenära
och kramades. Så jag klickar kameran och ler över vilken lyckad
bild detta kommer bli. Precis i samma millisekund så börjar Mats
vifta med sin Chelsea flagga precis framför linsen, jublande av
glädje.



Så foto 1, vitt.

Jag suckade och snabbt som fan så laddade jag kameran för att
hinna med ett nytt innan de slutat fira. Då bestämmer sig karln
i sätet framför mig att dra upp händerna i luften, precis framför
linsen.



Foto 2, en knuten hand.

Och ja



Foto 3, ryggen på 5 chelsea spelare.

Som ni kanske förstår så har jag inte SUPERBRA foton från matchen.
Men jag är glad ändå.

Det var en sån jävla stämning på stadion, alla sjöng. Och jag hade
turen att hamna bredvid killen som bestämt sig för att psyka
bortamålvakten.

- SHUT UP HART!
- WATCH OUT HART!
- BE PREPARED HART!
- DON'T CRY HART!

Återupprepades om och om igen. Mysigt.

Det är en härlig känsla att sitta på en fullsatt arena precis vid
planen och se några utav världens bästa spela fotboll.

Innan matchen gick vi på Zo bar. Den ligger precis vid arenan och
där är alltid fullpackad med supportrar. De sjunger och dricker öl.
Du har alltid minst 2 öl på dig när du lämnar stället.

Mats bad mig smaka på en av hans drickor. Han hade nämnt innan
att han skulle köpa sig vodka redbull, så jag smakade med glädje.
Det visade sig vara ren whiskey. TACK! TACK!

Mats är en cool liten man, han är 50 år men lever varje dag till
fullo. Han går på alla Chelseas hemma matcher och han är
übersocial. Han blir polare med alla. Han pratar så grov
stockholmska, det är roligt att lyssna på.

Han säger bland annat ord som 'pluskan' för plånbok, han tycker
att saker är coolers och lax för pengar.

En skotte började prata med mig igår när jag efter vinet behövde
en cigarett utomhus, han frågade om jag sett matchen bla bla bla.
Vi pratade i säkert över en halvtimme medan Mats var inne med
sina kompisar som kommitöver från Göteborg (jag älskar göteborska).
Skotten började prata om Jonas, eftersom tidigare samtalsämnen varit
fotboll, fotboll och fotboll så tog jag för givet att han pratade om Jonas
Olsson som spelade i Landskrona Bois innan. Jag berättade glatt att
vi brukade kalla honom 'the butcher'.
Skotten fattade ingenting, men han är ju benig ju, menade han på.
Jag försökte förklara och fattade inte varför han inte förstod.

Sedan kom vi gemensamt fram till att det var ju Jonas aka Basshunter
han snackade om.

?

I all fairness så var ju inte det så jävla lätt att förstå. Men jo, alla vet
vem Basshunter är i England, sen han gick in i Big Brother huset.

När vi skulle gå och skotten träffade Mats, då blev det liv i pipan.
De hejade tydligen på samma lag i Skottland, Heart eller något.
En liten klubb från Edinborough. Mats började sjunga en massa
sånger och jag trodde nästan skotten skulle börja gråta.

Där har vi två fullvuxna män som genom ödet har träffats på
en pub på Fulham Broadway och hejar på samma lag. Det
var ett fint ögonblick.

När vi senare skildes från Graham (skotten) så var Mats
på ÄNNU bättre humör. Det var ju otroligt att han träffat
Graham, han jämförde det med som att jag skulle träffa
någon här som hejade på Landskrona Bois. Jag sa att det
tror jag inte.

Världens längsta inlägg presenteras av Nina.

Imorgon åker jag in till London och på Lördag är det fest med
en massa svenska tjejer, gratis sprit och gratis inträde. Fab.


Mats med sin flagga



SHUT UP HART!



Fullsatt Stamford Bridge






Jag höll upp kameran och tog ett foto bakom ryggen. Det blev asbra!


Hörna


Jag försökte pilla Cech i rumpan. Det gick sådär.


Nacken på Hart psykaren. Mycket intressant, jag vet.


Spelarbussen. En fantastisk bild om du frågar mig. Speciellt med tanke på att bussen
svängde upp precis vid mig och den hann ända dit innan jag hann ta ett foto ar talang.
Nästa gång jag tappar kameran i marken så ska jag köpa en kamera med direkt tagning.


Utanför Stamford Bridge efter matchen



Vi hade roligt att ta bilder



Jag och Frank hade det mysigt. Klapp klapp


Vi hittade fler supportrar


XX



Kommentarer
Postat av: Yo

Haha! Du och min älskade Frankie...

2010-01-28 @ 22:14:02
URL: http://memyselfandhank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0