En schoolgirl på möhippa

Så var det Lördag också. Jag och Gustaf var på stan
hela dagen. Jag var i stort behov av terapi shopping
och gjorde av med oanade summor pengar.

När vi kom hem vid sexsnåret var jag helt död. Men var
tvungen att ta mig i kragen. Det var dags för möhippa
och jag skulle klä ut mig till en schoolgirl. Som bekant
så använder vi ju inte uniformer i skolan så jag fick använda
min fantasi. Och jag tror vi alla kan vara överens om att
jag gick all in. ALL IN. Tyvärr hade jag ingen slips dock.

När jag stod och väntade på bussen mer än en timme försenad
så försöker jag ringa folk i sällskapet för att höra att de var
kvar på det ursprungliga stället. Ingen svarar, förutom Amy
som fortfarande är hemma för hon hade somnat.

J - Are you gonna dress up?
A - No I don't think so.
J - WHAAAAAAAAT? Have you lost your mind. I'm standing here
as a complete idiot. You ARE gonna dress up!
A - HAHAHa okay I will.
J - Thank you. I didn't even know it was an option.

Och jag som förutspådde en tidig kväll hade fel. Of course.

Jag var hemma sex på morgonen, full som en gurka. Men
det var en asrolig kväll. Champagne är en farlig dryck och
cosmopolitans är uteslutet för nästa utgång. Uteslutet!
Vi började på Hopetap med allagoa tjejer från jobb. Lite efter
elvasnåret lämnade jag sällskapet där jag faktiskt såg
normal ut för att möta ett annat sällskap. Det var en intressant
upplevelse att se hur alla reagerar på att man är utklädd.
Jag kan ju säga att från elva till sex var jag den enda på alla
ställen vi gick med två tottar på huvudet med rosetter i.

Det börjar bli en tradition nu. Se så dum ut som möjligt
Lördagar. Svettband, överdimensionella glasögon och
schoolgirl uniformer. Det är najs!

Vi hade apkul i alla fall. En härlig Lördag följt av en inte lika
härlig Söndag.

Imorgon är det åter tillbaka till jobbet efter 4 dagars ledighet.
Ska bli skönt. Behöver fokusera på annat för ett tag.

Och vet ni vad. På Lördag är det fest. Och inte vilken fest som
helst. HEMMAFEST. Derek har fest. Och denna gången SKA jag
spela Tv-spel. När vi var där i Torsdags kunde inte Derek
nämna tillräckligt många gånger vilken tur jag hade som fick
komma och se hans hus innan alla andra. Jag tror ingen bryr sig
sa jag.


XX


Gustaf var tvungen att föreviga


Och jag kunde ju inte annat än att spela med


Taget med fel inställning på kameran. därför dålig bild. Hmmpprr.


Vackra damer


Söta bride to be och underbara Jasmine.

Kommentarer
Postat av: Åsa

men hallå! vad hände nu? en uppdatering tack! :)

2010-04-12 @ 10:02:18
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0