Krympling

I förrgår köpte jag en basketboll. Ja vi säljer dem för 50 pix
styck hos Clas Ohlson (smygreklam), den bästa bollen jag
träffat i hela mitt liv.

Efter jobbet mötte jag Gustaf och vi gick till La Iguana och
åt latinskt. Åh himmel, vad fint det var! Sjukt snygg inredning
och sån skön spansk musik i bakrunden så man ville dansa.
Samba, eller vad det heter.

Sedan övertalade jag Gustaf att spela basket med mig. Jag
var sjukt laddad och blev till och med lite nostalgisk. Så vi gick hem
bytade om till träningskläder (Haha, vilket skämt.Jag äger inga
träningskläder) sedan började vi promenera mot Palmers Park.
Jag gick med basket bollen i en Clas Ohlson påse och med
handväskan i högsta hugg. Såg riktigt proffsigt ut.

När vi väl kom fram upptäckte vi att det inte fanns nåra basketplaner
i Palmers Park. Bara en lekplats och cirka 700 fotbollsplaner, man ba,
juste ja! Vi är i England!

Vi lät inte detta slå ner oss. Vi började genast leka på lekplatsen.
Eller. Jag lekte. Gustaf var med på ett visst hörn för att inte jag
skulle känna mig dum.

Sedan var det dags för basket. Vi hade ju som sagt ingen plan, så
vi spelade på asfalten. Vi körde övningar som jag kom ihåg från
att jag spelade i West Winds när jag var 12 (?).  Ja vi var
sjukt häftiga. Folk som gick förbi kollade på oss och var SJUUKT
imponerade. När vi övat klart så var det dags att spela. Oj vad
vi spelade. Det slutade med att båda två skadade sig ganska
rejält.

Det tog lång tid att gå hem.

Dagen efter på jobbet haltade jag hela dagen med en stukad
fot. Folk skrattade och kallade mig peg leg.

Men sjukt värt det!! Vi ska göra detta nu en massa gånger.
Men vi får vänta en vecka eller så, vi måste ju återhämta
oss från vara idrottsskador. Hihi, jag har en idrottskada.
Så coolt. Första gången i mitt liv.

Don't ruin my moment.

Jag skrattade när vi gick hem den kvällen. För om någon
såg oss på vägen till parken, ni vet, laddade som fan, pigga,
med basketbollen i påsen. Och sedan sett oss på vägen tillbaka,
trötta, slutkörda, blödandes och haltandes så hade det varit
en så jävla rolig syn.

Tycker jag.

Jag hade skrattat i flera dagar, men sen är jag lättroad också.


XX


En av gungorna vi utagerade våra barnasinnen på


Gustaf ville behålla sin värdighet och inte vara med på bild. Men efter en menande
blick från mig så kom han ihåg vem det var han hade och göra med. Umgås man
med mig så är det inte speciellt mycket värdighet inblandat. Man gör precis vad
man vill.


Ja, lite aningen överexhalterad


Världens bästa fotograf


Hahaha, denna bilden är rolig. Ser ut som att Gustaf har en megarumpa.


En basketboll i påse, check. En handväska, check.


Kolla tekniken!!


Coolast på stället

Kommentarer
Postat av: Fisen

HAHAHAHA du har fasen dina roda skinnhandskar pa dig heeeela tiden!! till och med nar du spelar basket!! LOL! typiskt dig alltsa hahaha. aah nina jag alskar dig! kolla in bilden pa dig pa min blogg =) puss gummsan

2010-03-19 @ 04:03:34
URL: http://theroadnottaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0