Erik Hassle och Mika

Vilken magisk kväll igår. Jag och Mats var i London Hammersmith
för att se Erik Hassle och Mika. Jag var givetvis där för att se
Hassle, hans musik gör mig SÅ glad! Men Mika var SJUKT bra också!
Så jävla närvarande på scenen!

Jag sjöng med och dansade hela kvällen. Inte så kul för de som stod
precis bakom dåde fick både armbågar lite överallt och en och annan
stämpling. Men vad fan, jag var GLAD! Live musik är det bästa som
finns. Absolut bästa. Det kan kanske ha haft någonting att göra med
att jag ochMats hade druckit sedan klockan ett på dagen. Men
förmodligen inte...

Vi åkte in till London mid day. Gick på stan i solen och bara det underbart.
London är intressant, det blir aldrig tråkigt. Gick på en pub som Mats
varit på när han var yngre, då snackar vi kanske 20 år sen (Mats är
ju trots allt 50). Nostalgi, och gott vin hade dem också. NAJS.

Som jag sagt förut så är Mats en av de mest levnadsglada människorna
jag känner. Vi har riktigt roligt, för båda släpper lös och bara kör.
Visserligen utan ratt ibland men det är roligt, man vet aldrig var man hamnar
liksom. Sätt inga begränsningar.

Vi var även på Selfridges och hälsade på Sandra. Jag saknar lilla Sandra.
Hon har varit hemma i Sverige och hälsat på. Ingenting nytt hade hänt,
det var snö överallt och KALLT som i en isbjörns rövhål (som Glans hade sagt).
Jag saknar Johan, Fint ska de va liksom!

Men som sagt, ingen idé att åka hem. Eller jo, kanske över en långhelg
så att det blir intensivt och fartfyllt. Lite mer min stil kanske...

Jag tog Mats till min och Johannas guldkorn bakom Oxford street där de
säljer den bästa hamburgaren jag ätit i hela mitt liv. HELA MITT LIV!
Helt otroligt, de har världens mysigaste pubmiljö också.

Jag fullkomligt älskar pubkulturen i England. Det är så annorlunda,
så fint, så bra.

När vi kom till Hammersmith gick vi på puben innan vi entrade dörrarna.
Jag som druckit vin hela dagen började känna mig lite avslagen. Det
visste Mats bot på, ett glas vin PLUS en dubbel vodka redbull. JA TACK!

Sedan blev det Redbull vodka resten av kvällen ( Vi väntade till och med
på ett senare tåg hem för där hade de restaurangvagn där man kunde köpa
dricka)

Som sagt koncerten var himmelsk. Vi blev intervjuade innan koncerten
och allt jag pratade om var Hassle. Samma kille kom fram och intervjuade
oss efter konserten, så hade man lagom mycket adrealin i kroppen och
jag lovordar nu både Hassle och Mika. Mats får inte en syl i vädret, jag
tror han sa typ 'Yeeah Mika', eller något, Förhoppningsvis läggs filmerna
upp här vid något tillfälle.

Jag borde få betalt så mycket jag promotar Hassle. Skriver upp hans hemsida
till folk i butiken, ger bort mitt eget armband med kod så man får en gratis
singel. Övertygar folk på tåget att you tuba honom. På ett snällt sätt förstås.

Hur som helst, när vi väl kom in till Reading igen vid tolv så var jag hög på
red bull och hade inga direkta planer på att gå hem. Jag drog med Mats till
Purple Turtle och där hade dem kareoke, så najs. Alla trodde Mats var min
sugardaddy och Mats kände sig inte helt bekväm haha. Jag hade inte energi
att bry mig, vill folk tro det så får dem för i helvete göra det. Nä någon måtta
får det vara. Men det är klart, när folk kommer fram till Mats och frågar
nyfiket om jag är hans flickvän så blev det lite mycket.

Mats bestämde vänligt men bestämt att vi borde åka hem runt 1.30. Jag gick
med på detta sålänge jag fick köpa fyllemat. Jag går in och beställer en half
pounder istället för en quarter pounder (jag var hungrig). Fyfan vilken
hamburgare, det var två gigantiska burgare i en. Jag åt självklart upp hela.
Men nästa gång kommer jag förhoppningsvis ihåg detta. Fingers crossed.

Det var en helt fantastisk dag/kväll! Jag älskar det här. Åka in till London
på en halvtimme och gå runt och bara utforska staden i skinande solsken.

Livet är underbart!!

Puss på er my loves

Foton idag, lägg märke till att jag står EXAKT likadant på alla foto. Sexigt.
Måste komme upp med något nytt, lite spexigare. Återkommer med det.


På tåget in till London, Rosévin satt fint i solen


Carnaby street


Regent street


Mats är nostalgisk på puben


Vi var och hälsade på söta Sandra på Selfridges


Utanför favvopuben Marlboroughs head


Mats inside


Utanför Apollo i Hammersmith där konscerten skulle hållas


Skål!


Skål för fan!


Erik var cool som vanligt


Isn't it obvious


Bandet har innehåller tydligen två nya medlemmar på trummor och gitarr.


Så härligt, lyckonivån här var så hög så det var nästan så att man sprack


Don't bring flowers after I'm dead


Jag trodde det skulle vara ett gig på kanske några hundra, men vi var några tusen.
I like!


Erik Hassle band!


Mika var ascool!


Det var en riktig show


Happy ending


Spex


Kvalitets foto


Det regnade grejer och sprutades guld grejer


I väntan på tunnelbanan tillbaka. Försökte få tag på Sandra!!


Och Mats ville ha lite färdgodis haha.

Härligt. Det är en fantastisk känsla att dra igång publiken. Börjar man skrika så
kommer alla efter. Det var fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0