En dag på jobbet 2

Det har varit en annan givande dag på Clas Ohlson.

Jag har så himla roligt på jobbet. Varje dag är ett nytt
äventyr med en karaktär som Esham på plats.

Vi ska ha katalogsläpp imorgon. Det är ett ganska stort
tjohej med allt detta. Det ska ges ut kataloger, blåsas
ballonger, hängas upp skyltar etc etc etc.

Själv sitter jag på kontoret och väntar på att gå igenom
mitt jobb med schemaläggning och holidays med dem.

Det ringer på telefonen.

Esham - Nina, is Mats working today?
J - No.
Esham - Shit..
J - Why?
Esham - I'm in stockroom trying to build a trolley for our
catalouges for tomorrow.
J - I can help!
Esham - Ha! You'll never sort this out. It's like pussle.
Rocket science!!
J - You're mean! Fine! I wont help then. Build it yourself.
Esham - Alright come and help.
J - No, I don't want to anymore.
Esham - Coooome on.
J - Okay.

Jag går in i stockroom, där sitter Esham i datorstolen med
sin Buddhamage med skyddsglasögon på näsan. John
ligger på golvet och försöker fixa med delarna. Det var en
komiskt syn,så jag vände i dörren och gick för att hämta
kameran. Jag visste att detta skulle vara värt att dokumenteras.

John gick hem 5 minuter senare. Kvar var jag och Esham med
ett pussel på tusen delar. Tro det eller ej, men jag har alltid varit
ganska bra på att bygga saker. Jag tycker det är roligt. Så jag
sätter fart och sedan är det igång. Jag och Esham, Dumb and
Dumber som de kallar oss. Esham är självklart Dumber.

Hur som helst.

Vi börjar bygga. Vi gör fel, vi gör om. Vi skrattar, vi skruvar.
Rätt som det är börjar Esham skrika

E - AHHH, AAHHHH
J - (panikslagen) What? What? What happend?
E - AAAHHHHH
J - WHAAAAT? (Jag fattar ingenting!!) What's wrong??
E - My hand is stuck!
J - Hahahhahahahah.

Jag har råkat skruva fast hans hand mellan en mutter och en
stång. Han sitter alltså fysiskt fast med handen mellan dessa.
Jag trodde jag skulle dö av skratt. I ren panik skulle jag börja
skruva muttern åt andra hållet för at hjälpa.

E - DON'T TOUCH IT!!
J - What do you want me to do? What do you want me to do????
Skrattet varvas med paniken.

Efter två minuters lirkande får han loss handen.

Hur jag kunde skruva fast hans hand har jag ingen aning om.
Men det är så TYPISKT!! Tur nog var där ingen att se vårat
lilla snesteg. Det hade ju inte direkt gett oss ett bättre rykte.
Hahaha. Men roligt var det!

Det är smutsigt i vårat stockroom. Du kan knappt gå in där
utan att bli skitig. Även om du vänder i dörren. Jag såg mycket
noga till att inte sitta direkt på golvet, utan satte mig i en
låda.

E - Why are you sitting in the box?
J - Cause my wife don't do my washing.

Då blev han tyst hahahaha.

Esham är en härlig karl men hur han har fått en kvinna att gifta
sig med honom kommer jag aldrig förstå.

Hur som helst, det färdiga resultatet blev helt fantastiskt. Om jag
får säga det själv.

Ps. Jag har fått lära mig att Esham visst läser min blogg med
google translate.KUL. Det är förvånansvärt förståeligt översatt.
När han kom in på jobbet efter förra inlägget frågade han mig
om jag tycker han ser ut som Buddha. Haha. Det var roligt.


XX



Den här synen möttes jag av


Esham i stolen. John letar delar på golvet.


Nu var det igång


Hårt jobb


Stolt skruvare


Kvalitetskontroll


Däckpumpning utförs av kungen av vagnbyggande


Esham broke the pump


Det färdiga resultatet. Gimme fiiiive



Kommentarer
Postat av: yoo

Fantastiskt underhållande! Haha...

2010-03-25 @ 16:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0