En dag på Thorpe park

Det har varit ett par underliga dagar. Minst sagt.
Vissa refererar de till erfarenhet, jag skulle nog snarare
jämföra det med helvetet. Men slutet gott allting gott
skulle jag tro. Tyvärr blev klyschan sann. Verkar det för
bra för att vara sant så är det nog det. ROLIGT.

Torsdagen var tänkt att bli lugn men det slutade med utgång
tillsammans med Derek. En drink blev till många och efter
några biljardrundor på gaybaren var det dags för efterfest.
Mitt enda villkor var att vi skulle spela tv-spel. Derek som var
full som ett ägg sa att det skulle vi.

Well.

När vi kom hem där så såg jag inte röken av något tv-spel.
Jag ba, -jaha! Schysst liksom. Vi stannade en timme eller så
med fyllesnack. Derek var lite ledsen eftersom att han hade
fått ont i magen några dagar innan. Han fick en ny njure för
6 månader sedan som han väntat på i 5 år. Men nu var han säker
på att det var något fel och att detta skulle bli hans sista
utekväll. Derek håller jag varm om hjärtat, han är divig, sarkastig
och alldeles underbar. Det var en härlig kväll och efter hans besök
hos doktorn på fredagen fick jag ett lugnande sms att det inte
var något fel på njuren. PHU.

Tyvärr kom det andra nyheter denna ödesdigra Fredag som jag
mer än gärna hade klarat mig utan. Livet spelar en spratt hela
tiden och jag börjar tappa enrgi att tampas med det.

Fredagen var bra ändå, vi spenderade hela dagen på en theme
park. Det var ASROLIGT. Jag spydde två gånger. Då vet man
att det var bra. Det kan ju visserligen ha något att göra med
alkoholen från kvällen innan eller den fulkomligt vidriga
hamburgaren från Burger King. Jag hatar Burger King, fattar
inte varför jag går med på att äta där.

Dom hade några riktigt läskiga bergochdalbanor på det där
stället. Thorpe park hette det visst. De gick sakta upp i 90
graders vinkel för att sedan snabbt gå över kanten och störta
ner mot döden. Det var riktiga adrealin kickar man fick under
denna dag. Det var underbart. Efter jag blivit lurad på en
bergochdalbana som gick baklänges i ett bäcksvart mörker
så var det kört. Det var nätt och jämt att jag hann springa
på toan innan spyan var ett faktum.

- If you need to throw up, do it to the side.
- OOHHH THANK YOU!

De hade även ett nyöppnat skräckhus med saw tema. Det
var ju trevligt. Jag ville inte gå in där. Eller. En del vill ju men
man vet innerst inne att man inte borde. Jag antar att man
gillar den där skräckruschen ändå. Vi gick på led. Jag var
mer än bestämd att jag INTE under några som helst omständig-
heter skulle gå sist. Jaha ja. Jag gick näst sist och jag överdriver
inte när jag säger att alla dessa läskiga människor som får
betalt att ge människor hjärtattacker skrek mig rätt i huvudet
eller knep mig i benen. Jag trodde jag skulle svimma.
Min röst var nästintill obefintlig efter denna dagen på Thorpse
park, men det var det värt. Riktigt roligt. Bara vara barn igen.
Och jag åkte alla läskiga. How cool am I? Cool beans man.


XX




Det var här jag störtade mot döden



Denna var väldigt lång och looperna på slutet gjorde sitt kan jag säga.





Denna var läääskig. Men det är underbart :)

Kommentarer
Postat av: yoo

Skönt att läsa att du har haft lite kul trots allt!!! :)

2010-03-29 @ 22:29:11
URL: http://memyselfandhank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0