Hed pe, heavy methal

Lagom trött idag, men vilken jävla kväll igår!!

Mötte upp sällskapet vid halv nio på Friar street och vi gick
för en drink på piano bar eller något. Där fick jag veta att
valet för kvällens aktivitet stod mellan fotboll 'England-
Egypten' eller ett live band. Givetvis röstade jag på live
band. När sällskapet senare meddelade att det var ett
heavy metal band så ångrade jag mig genast. Allt jag
kunde tänka på var huvudvärk. Jag är en sååån kärring.

Sällskapet drog dit mig ändå och när vi kom utanför
så stod där en massa hårdrockare och rökte och såg
sådär mörkt farliga ut. Tänk er skinnrockar, trasigt hår,
trasiga kläder, smutsiga, dom ser allmänt bedrövade ut.
Och där kom jag, i stövlar, kjol och en ytterst feminin
kappa med axelväska. Ja det är ju ingen underdrift att säga
att ALLA kollade. Jag kände mig sjukt malplacerad ( det
var nästan så att jag fick förstående för Mats och hans
sugar daddy känslor). Men jag gav mig fan på att nu
skall det göras.

Vi gled in, gratis till och med. Alla sprang runt med sina
biljetter men ingen frågade oss om någonting. Bandet har
paus när vi kommer upp så vi tar oss till baren och det enda
givna är en dubbel red bull vodka. Vid det här laget är jag
lite smånervös för vad som komma skall.

Vi ställer oss nära scenen och snart kommer bandet upp,
det var en speciell syn. Sångaren (skrikaren) var
färgad, med en tuppkam i flätor som hängde ner över högra
sidan, svart och vit målad i ansiktet och en stor svart keps
med döskallar på. Jaha du.

Dom börjar spela och jag står bara och skrattar åt vilken fullkomligt
udda situation jag befinner mig i. Där står jag i ett hav av
hårdrockare och kollar på Hed pe live. Men efter några drinkar
innehållande red bull och alkohol var jag i full gång och den sista
timmen stod vi och dunkade tillsammans med resten av publiken,
vi jublade, klappade och headbangade. Det var menthal!!

Det blev slagsmål och stage diving, allt som hör till liksom. Jag hade
så jävla kul och vi släppte loss som om livet hängde på det.

Efter spelningen var man helt speedad, kan ju ha och göra med red
bullen, men musiken satt i huvudet och man var bara helt fylld av
energi.

Det var nu dags för signering. Vi skulle tvunget ha en varsin skiva
och den skulle Absolut vara signerad. Efter 20 minuter i kö så
gick jag därifrån med en signerad skiva och lite foto.

Detta kan mycket möjligt ha varit en av de sjukaste kvällarna
i hela mitt liv. Och en av de roligaste.

Efter Sub 89 som stället hette så gick vi vidare och hamnade till
slut på................................. Purple Turtle. Of course.


Som ni kanske förstår så var jag ett vrak på jobbet idag, vi
hade både Sverige chefen och Englands chefen på besök så
det passade alldeles utmärkt. Jag var glad och trevlig och
pratade på om allt möjligt. Det är så skönt att ha de högsta
hönsen på besök för de får saker att hända, de vet hur de vill
ha det och det blir klara besked. I LOVE!

När de lämnat så var det dags för videokonferens med de
andra butikerna i England. Jag utanför satt bildupptagningen
och tur var väl det med tanke på att jag nickade till både
en och två gånger. Energin tog slut.

Men ovar all så har det varit en bra dag och en helt
fantastisk föregående kväll. Mer sånt här kommer det bli.


XX




Denna blev favoritlåten.



Everything all the time!



Väldigt coola killar


Jag fattade självklart inte texten, jag bara stod och dansade. Nu i efterhand vet
jag att det inte är några smickrande texter.


Autografer


Vi blev homies, eller brotha from anotha motha


Han var helt med, två fina signaturer på min skiva. 100:- well spent.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

haha, Nina lyssna på heavy metal? I LIKE :D

2010-03-05 @ 13:22:14
URL: http://rockdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0