Husmor har anlänt

Jag köpte mer blommor idag !! Jag blev så taggad av mitt inlägg
igår att jag köpte en vas och en bukett liljor. Hur coolt  ?

Visserligen ringde jag David när jag stod bland blommorna
för att fråga om jag skulle köpa dem med bara knoppar på
eller de med några utslagna. Han fattade ingenting för jag
har aldrig beskrivit en blommas delar på engelska förut.

- Hi! I'm standing in the store and I'm going to buy flowers.
I need to know if I should by the most flowery flowers or the
less flowery flowers?

- Huh?

- Think, David, think!! I don't know the words in english!
Should I buy the flowers with the most flowers or the ones
with most knobs?? It's Lilys by the way.

Såhär höll det på tills vi efter många om och men var på
samma nivå. Det slutade med att jag köpte liljorna med
bara knoppar på. Så jag hoppas minsann att de slår ut snart.

Men sen skulle jag vilja väga upp tidigare incident med att
jag minsann har skurit blommorna på eget bevåg OCH,
OOOOCH tagit bort en massa blad från dem. För ju mer blad
desto mer näring behöver de. Detta har min kära mor
lärt mig. Och hon säger att man aldrig lyssnar. Fnys.

Jag är Otroligt stolt över mig själv.

När min dusch är färdig renoverad så ska jag fota hela
lägenheten och visa er. Vi har gjort den så fin!
Fattas bara en tavla i vardagsrummet. Men det kommer snart.


XX


Kommentarer
Postat av: Erika

Du är så duktig älskade Nina! Nu har de börjat ordna upp sig här hemma. Kan vi inte snacka lite så kan jag försöka ge mig på en resa nudå?? Puss

2010-11-01 @ 09:27:00
Postat av: Åsa

Saknar dig också Nina!! Du får faktiskt bli bättre på att blogga tycker jag, vad hände liksom? :) Pöss!!

2011-02-10 @ 19:00:57
URL: http://ausas.wordpress.com
Postat av: Sandra

FAAAAAAAAAn. Kommer in på din blogg nu, 2012, inte en dag för tidigt. Skitroliga texter, börjar grava högt. Sen ser jag hur länge sedan det var du skrev. Satan. Fortfarande bara Egoina som är rolig. Kan ju alltid komma hit en gång om dagen och läsa i arkivet iof. Jepp så får det bli.

2012-01-02 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0